Stormsurge...

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stormsurge...

Inlägg av DHettNeck »

Basic Formation
– Defensive fire at 12″
– Can run and the shoot. In this order.

Får man springa och skjuta utan snapfire låter det grymt bra.

Men nu hjälper Batman ALLA enheter som skjuter på samma mål vilket är helt galet.
– Units can combine their shooting attacks, and shoot as if they were a single unit. So they can get benefit from special rules and the same markerlight, for example.

Ska bli spännande att se hur/om detta combar med target locks, för då skulle man kunna få till riktigt galan grejer.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Stormsurge...

Inlägg av Yabob »

Då var det beställt. :D
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

DHettNeck skrev:Jo, det verkar finnas väldigt mycket "gömd" ost i formationerna. Men att stromsurgens missiler ganska lätt kan bli strD känns grymt bra. Det kombinerat med formationer som kan sakta ner enheter gör att tau får ett ok svar mot dödsstjärnor.
Hur menar du att deras missiler blir destroyer? Det är säkert uppenbart för er som kan men jag lyckas inte lista ut vart det kommer ifrån :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Stormsurge...

Inlägg av Lillen »

Dags att starta en tau arme.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Stormsurge...

Inlägg av Yabob »

Elevatorlake skrev:
DHettNeck skrev:Jo, det verkar finnas väldigt mycket "gömd" ost i formationerna. Men att stromsurgens missiler ganska lätt kan bli strD känns grymt bra. Det kombinerat med formationer som kan sakta ner enheter gör att tau får ett ok svar mot dödsstjärnor.
Hur menar du att deras missiler blir destroyer? Det är säkert uppenbart för er som kan men jag lyckas inte lista ut vart det kommer ifrån :)
Det är i någon av länkarna. De kan använda en markerlight- träff för att göra en missil till styrka D.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

Var det inte att om en enhet blev träffad av tre markerlights från en av formationens enheter så fick man en träff med en destroyer missil?

Edit; infiltration cadre var det jag tänkte på och det var en seeker missile, inte en destroyer.

Edit 2: och enligt http://www.belloflostsouls.net/2015/10/ ... ealed.html kan man med en markerlight token uppgradera en destroyer missile S8 till str D.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Stormsurge...

Inlägg av Ceasar »

DHettNeck skrev:
Men nu hjälper Batman ALLA enheter som skjuter på samma mål vilket är helt galet.
– Units can combine their shooting attacks, and shoot as if they were a single unit. So they can get benefit from special rules and the same markerlight, for example.

Ska bli spännande att se hur/om detta combar med target locks, för då skulle man kunna få till riktigt galan grejer.

Står inget om att de delar specialregler. Bara att man kastar in fler skott och skjuter som en enhet. Det betyder inte att man blir en enhet och därmed delar bonusar. Markerlights delas dock.


Tveksamt om Batman fungerar alls på övriga enheter. Target lock ser inte heller ut att fungera.

https://scontent-mia1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568C7F52

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stormsurge...

Inlägg av DHettNeck »

Ceasar skrev:
DHettNeck skrev:
Men nu hjälper Batman ALLA enheter som skjuter på samma mål vilket är helt galet.
– Units can combine their shooting attacks, and shoot as if they were a single unit. So they can get benefit from special rules and the same markerlight, for example.

Ska bli spännande att se hur/om detta combar med target locks, för då skulle man kunna få till riktigt galan grejer.

Står inget om att de delar specialregler. Bara att man kastar in fler skott och skjuter som en enhet. Det betyder inte att man blir en enhet och därmed delar bonusar. Markerlights delas dock.


Tveksamt om Batman fungerar alls på övriga enheter. Target lock ser inte heller ut att fungera.

https://scontent-mia1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568C7F52
Jag fetmarkerade åt dig ;)

Nu ska jag läsa nya reglerna som du postade...

Där står det mycket riktigt inget alls om att special rules skulle sprida sig, men det kunde ju jag gärna inte veta när jag quotade tidigare översatta regler ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

DHettNeck skrev:
Ceasar skrev:
DHettNeck skrev:
Men nu hjälper Batman ALLA enheter som skjuter på samma mål vilket är helt galet.
– Units can combine their shooting attacks, and shoot as if they were a single unit. So they can get benefit from special rules and the same markerlight, for example.

Ska bli spännande att se hur/om detta combar med target locks, för då skulle man kunna få till riktigt galan grejer.

Står inget om att de delar specialregler. Bara att man kastar in fler skott och skjuter som en enhet. Det betyder inte att man blir en enhet och därmed delar bonusar. Markerlights delas dock.


Tveksamt om Batman fungerar alls på övriga enheter. Target lock ser inte heller ut att fungera.

https://scontent-mia1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568C7F52
Jag fetmarkerade åt dig ;)

Nu ska jag läsa nya reglerna som du postade...

Där står det mycket riktigt inget alls om att special rules skulle sprida sig, men det kunde ju jag gärna inte veta när jag quotade tidigare översatta regler ;)
Jag tror det är snubben som har codexen som har tolkat "as if they were a single unit" som om de delar specialregler eftersom han hela tiden säger att de får dela specialregler.

http://www.belloflostsouls.net/2015/10/ ... ns-qa.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Stormsurge...

Inlägg av Flogger »

Han har ju översatt från tyska så troligen ett misstag i hans översättning :)

Skönt att läsa den riktiga regeln dock.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar