Stormsurge...

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Stormsurge...

Inlägg av Yabob »

Det verkar finnas en hel del plus i BS (utan att använda markerlights).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Stormsurge...

Inlägg av Flogger »

Stealth Cadre känns nice med regeln "träffar alltid fordon i röfven". Hejdå serpentsköldar och quantum shielding :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Stormsurge...

Inlägg av Jonke »

Och stealth suits s. 5 bössor blir plötsligt användbara

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Stormsurge...

Inlägg av Yabob »

Den ger ju även +1 i BS och Ignores Cover.

Ghostkeelen blev väl inte heller sämre av det direkt, om den också åtnjuter bonusen.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Stormsurge...

Inlägg av Konfa »

Det rör sig väl dock inte om en felöversattning utan vilket värde man lägger i ordalydelsen. Regeln säger att de som klumpar ihop sin shooting ska resolva sina skott så som om de vore ett enda unit.

Att läsa det som att specialregler som sprider sig inom.units ska sprida sig även mellan units enligt regeln känns inte särskilt far fetch om man använder sig av powernivån på de andra decurionreglerna som tolkningsmaterial.

Med det sagt så menar jag inte att hävda att hans tolkning är solklar, men jag kan inte se hur den är utesluten.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

Konfa skrev:Det rör sig väl dock inte om en felöversattning utan vilket värde man lägger i ordalydelsen. Regeln säger att de som klumpar ihop sin shooting ska resolva sina skott så som om de vore ett enda unit.

Att läsa det som att specialregler som sprider sig inom.units ska sprida sig även mellan units enligt regeln känns inte särskilt far fetch om man använder sig av powernivån på de andra decurionreglerna som tolkningsmaterial.

Med det sagt så menar jag inte att hävda att hans tolkning är solklar, men jag kan inte se hur den är utesluten.
Jag håller med. "... as if they were a single unit." kan ju definitivt läsas som att de får specialregler som påverkar "ursprungsenheten.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stormsurge...

Inlägg av DHettNeck »

Elevatorlake skrev:
Konfa skrev:Det rör sig väl dock inte om en felöversattning utan vilket värde man lägger i ordalydelsen. Regeln säger att de som klumpar ihop sin shooting ska resolva sina skott så som om de vore ett enda unit.

Att läsa det som att specialregler som sprider sig inom.units ska sprida sig även mellan units enligt regeln känns inte särskilt far fetch om man använder sig av powernivån på de andra decurionreglerna som tolkningsmaterial.

Med det sagt så menar jag inte att hävda att hans tolkning är solklar, men jag kan inte se hur den är utesluten.
Jag håller med. "... as if they were a single unit." kan ju definitivt läsas som att de får specialregler som påverkar "ursprungsenheten.
Den syftar till att dom "skjuter samtidigt" inte att dom faktiskt är en enhet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Stormsurge...

Inlägg av Konfa »

Jag tror att alla är med på hur du läser den, och det är verkligen inte en orimlig tolkning. Men hur utesluter du att de inte ska behandlas som en enhet? Ordalydelsen saknar tydlig begränsning.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stormsurge...

Inlägg av DHettNeck »

Läser man hela meningen istället för att bara cherrypicka en bit av den blir det tydligt tycker jag ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Stormsurge...

Inlägg av Konfa »

Fast nu försöker du ju bara göra en billig retorisk poäng. Förklara slutsatsen istället för att söka insinuera att det är den enda rätta. Bättre kan du :-)

Skriv svar