Horus Heresy GW i November

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Excessus »

"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Röde »

Och för de priserna känner jag spontant att jag köper mer AdMech istället.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Halvar »

Röde skrev:Och för de priserna känner jag spontant att jag köper mer AdMech istället.
Eller tre till flottor till dropfleet commander. Då får man dessutom snygga modeller istället för space marines.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Ismeno »

GW verkar försöka slå något slags rekord i hur mycket pengar man kan suga ur stackars hobbynördar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:GW verkar försöka slå något slags rekord i hur mycket pengar man kan suga ur stackars hobbynördar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag är en sucker av episka mått, håller som bäst på att beställa upgrade packs till min hh-låda :)

Har inte fått mina 30k-böcker från fw än men är något av de hh-specifika special weapons (typ graviton eller volkite) något att satsa på eller ska man köra plasma/melta som vanligt?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
frgil
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 okt 2011, 07:33

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av frgil »

Elevatorlake skrev: Jag är en sucker av episka mått, håller som bäst på att beställa upgrade packs till min hh-låda :)

Har inte fått mina 30k-böcker från fw än men är något av de hh-specifika special weapons (typ graviton eller volkite) något att satsa på eller ska man köra plasma/melta som vanligt?
30K vapen:
Volkite Serpenta 10" S5 AP5 Pistol, Deflagrate(varje unsaved wound blir en hit till...)
Volkite Charger 30" S6 AP5 Heavy2 Deflagrate
Volkite Charger 15" S5 AP5 Assult2 Deflagrate
Volkite Culverin 45" S6 AP5 Heavy 4, Deflagrate
Rotor cannon 30" S3 AP6 Salvo 3/4
Graviton gun 18" * AP4 Heavy1 Blast, Haywire, Concussive, Graviton pulse (skada mot styrka + diff/dager. terrain)
Graviton cannon 36" * AP4 Heavy1 Large Blast, Haywire, Concussive, Graviton pulse
Lascutter S9 AP2 Melee, Unwieldy, Cumbersome

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Elevatorlake »

frgil skrev:
Elevatorlake skrev: Jag är en sucker av episka mått, håller som bäst på att beställa upgrade packs till min hh-låda :)

Har inte fått mina 30k-böcker från fw än men är något av de hh-specifika special weapons (typ graviton eller volkite) något att satsa på eller ska man köra plasma/melta som vanligt?
30K vapen:
Volkite Serpenta 10" S5 AP5 Pistol, Deflagrate(varje unsaved wound blir en hit till...)
Volkite Charger 30" S6 AP5 Heavy2 Deflagrate
Volkite Charger 15" S5 AP5 Assult2 Deflagrate
Volkite Culverin 45" S6 AP5 Heavy 4, Deflagrate
Rotor cannon 30" S3 AP6 Salvo 3/4
Graviton gun 18" * AP4 Heavy1 Blast, Haywire, Concussive, Graviton pulse (skada mot styrka + diff/dager. terrain)
Graviton cannon 36" * AP4 Heavy1 Large Blast, Haywire, Concussive, Graviton pulse
Lascutter S9 AP2 Melee, Unwieldy, Cumbersome
Sedan jag postade det du citerade har jag hunnit få hem och läst igenom regelböckerna för 30k. Tyvärr tycker jag volkite-vapnen inte kändes speciellt heta eftersom man bara (i alla fall i vår grupp) spelar mot marines och de kommer få sina save mot de vapnen. Rotorkanonen var ju tyvärr snudd på helt värdelös. Det hade varit coolt om den i alla fall hade haft samma profil men både shred, sunder och rending, då hade det i alla fall varit ett coolt vapen. Nu är det ju bara... dåligt...

Just nu ska jag nog köra tactical support squads med melta och plasma (tråkigt men jag tycker de verkar bäst). Jag har inte lyckats bestämma mig än om jag ska köpa rotor cannons och proxya som autocannons bara för att de är så coola.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Horus Heresy GW i November

Inlägg av Excessus »

Vänta bara tills ert meta börjar inkludera militia & mechanicum och kanske solar auxilia.


Man kan få väldigt många conscripts för väldigt lite med militia allies! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar