Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av egge »

Och man får väl slå varje runda?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Ogge »

Japp! Det var där jag blev lite trött. Och de kommer tillbaka ned fulla wounds...

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av MiniMajs »

4+ med en cryptek. Lägg till en ghost arc i närheten så har du 4+ med reroll också. :)

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Jonke »

Aeldari blade: s: user ap0 d1 reroll to hit. 0 poäng.
Harlequins blade: s user ap0 d1. 1 poäng. Hur tänkte de där?

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Ogge »

MiniMajs skrev:4+ med en cryptek. Lägg till en ghost arc i närheten så har du 4+ med reroll också. :)

Men vafan! Kompgruppen! Börja jobba! :D 4+fnp med reroll som får göras i varje runda. :shock:

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Ancalagon »

Ghost ark gäller bara för Warriors. Just destroyers är alltid ganska få, så se till att wipa enheten så är problemet ur världen.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Röde »

Ogge skrev:
MiniMajs skrev:4+ med en cryptek. Lägg till en ghost arc i närheten så har du 4+ med reroll också. :)

Men vafan! Kompgruppen! Börja jobba! :D 4+fnp med reroll som får göras i varje runda. :shock:
Näjj! Pill bli! Det är väl ingen som spelat tillräckligt mycket av nya editionen för att kunna fått en känsla av hur helheten ser ut. Synergier mm. Låt 8e vara ett tag tack. Inte börja kompa från dag ett. Step away från that regelbok...

Sen kan ju kommentaren ovan varit på skoj... hoppas det...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Bengt »

Jonke skrev:Aeldari blade: s: user ap0 d1 reroll to hit. 0 poäng.
Harlequins blade: s user ap0 d1. 1 poäng. Hur tänkte de där?
Poängen är typ räknade baklänges beroende på vilka kombinationer olika modeller kan ta. Tex så kostar Shuriken cannon 10 i Harlequin listan, medans Shrieker cannon (som är en lite bättre version) 0 poäng, eftersom bara Death Jester har Shrieker och inga alternativ kan den bakas in kostnaden för en DJ. Shuriken cannon å andra sidan kan bytas mot annat på fordonen.

Så man kan bara jämföra modeller med all wargear köpt, inte modellers baspris eller olika vapens priser.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av DHettNeck »

Detta sättet att poängsätta vapen/wargear är så dåligt jämfört med att bara ha priserna vid respektive enhet istället så att dom kan vara olika där dom behöver vara det.

Som exempel kostar hurricane bolters alldeles för lite på en storm raven för att dom ska få ett rimligt pris på andra enheter där man byter ut något mot dom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Ogge »

Röde skrev:
Ogge skrev:
MiniMajs skrev:4+ med en cryptek. Lägg till en ghost arc i närheten så har du 4+ med reroll också. :)

Men vafan! Kompgruppen! Börja jobba! :D 4+fnp med reroll som får göras i varje runda. :shock:
Näjj! Pill bli! Det är väl ingen som spelat tillräckligt mycket av nya editionen för att kunna fått en känsla av hur helheten ser ut. Synergier mm. Låt 8e vara ett tag tack. Inte börja kompa från dag ett. Step away från that regelbok...

Sen kan ju kommentaren ovan varit på skoj... hoppas det...

Jag skojar! Lite frustrerad över att få Necronpisk två gånger i rad bara. Jag är fett osugen på att bläddra i något kompdokument som jag inte förstår. Jag har en plan för de onda Necronerna. :twisted:

Skriv svar