8th edition?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: 8th edition?

Inlägg av Lottomannen »

Så var det i 2'ed 40k också, det fanns ett häfte med alla arméer i. Men de som hade hunnit få codexar var otroligt mycket bättre. Minns när tyranidcodexet av Chambers kom, huh!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: 8th edition?

Inlägg av Grudge »

Precis. Space Wolves var väl första codexen som kom till 2nd ed? De var verkligen Marines +1. Jag hade Ultramarines och min kompis hade Space Wolves, och jag hade inte en chans mot honom. Alla hans units var liksom bara bättre.

Usch, anyway, ska de reboota så borde de kunna släppa alla "vanliga" units och characters i ett häfte till regelboken, och sedan använda codexar och kampanjböcker för att lägga till fluff och formationer, och på så sätt få folk att köpa dem?

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: 8th edition?

Inlägg av Yabob »

Med tanke på hur många olika arméer och enheter (plus wargear) det finns i spelet idag så skulle det inte bli ett häfte. Det skulle bli en bok på minst 200 sidor. :p

Så länge de inte får för sig att ge ut reglerna för enheterna gratis som till AoS så lär de inte plocka bort några codexar utan att det släpps nya.

Med allt det som finns i spelet idag funkar det inte att inkludera get you by listor i regelboken som man gjorde när 3rd kom. Det var för övrigt en tid då Dark Eldars båtar hade antingen Lascannon eller Plasma cannon (i väntan på att de fick sin första codex).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: 8th edition?

Inlägg av Halvar »

Yabob skrev:Med allt det som finns i spelet idag funkar det inte att inkludera get you by listor i regelboken som man gjorde när 3rd kom. Det var för övrigt en tid då Dark Eldars båtar hade antingen Lascannon eller Plasma cannon (i väntan på att de fick sin första codex).
Fast innan de fick codexen från tredje var väl bright/dark lances exakt samma sak som lascannons? Jag spelade inte tredje men i andra var det iaf lascannons och plasma cannons på mina war walkers, innan OP star cannon
.
Ja' än't bittä'!


Skriv svar