Matt ward tillbaka hos gw?

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

Han har tweetat en bild på sig själv utanför gw med texten att han har en ny kund. Gw kanske är besvika på deras monster/release-ratio sedan han stack? Vad tror ni, går det genom taket igen nu om han är tillbaka? :)

http://natfka.blogspot.se/2016/08/matt- ... to-gw.html


Lite bakgrundsinfo om honom på ett sådant sakligt sätt som bara 1d4chan kan.

https://1d4chan.org/wiki/Matthew_Ward
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Hoppas på en total revidering av spelet. En blandning mellan AoS och 5th är att föredra. Go Matt go.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Ismeno »

Något måste helt klart göras. Återväxten bland 40K-spelare är väl lika med noll. Minns för inte så många åt sedan när man vågade sig in i GW-butiken och den såg ut som en fritidsgård.

Numer är det helt öde, nån stackars rödskjorta som sitter för sig själv och målar. Tragiskt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Något måste helt klart göras. Återväxten bland 40K-spelare är väl lika med noll. Minns för inte så många åt sedan när man vågade sig in i GW-butiken och den såg ut som en fritidsgård.

Numer är det helt öde, nån stackars rödskjorta som sitter för sig själv och målar. Tragiskt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tror nog ändå de är på väg åt rätt håll där med age of failmar. Oftast när jag ser nya yngre förmågor i den lokala butiken är det just aos de spelar/provar. 40k är så komplicerat nu att jag känner mina högskolepoäng inte riktigt räcker till för att hänga med i hur man bygger en lista :)

Starterboxar och gratis regler tror jag gör det betydligt mer attraktivt att komma igång med.

Sedan fungerar aos som en inkörsport till de betydligt tyngre plast- och resinmissbruken :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:Något måste helt klart göras. Återväxten bland 40K-spelare är väl lika med noll. Minns för inte så många åt sedan när man vågade sig in i GW-butiken och den såg ut som en fritidsgård.

Numer är det helt öde, nån stackars rödskjorta som sitter för sig själv och målar. Tragiskt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tror nog ändå de är på väg åt rätt håll där med age of failmar. Oftast när jag ser nya yngre förmågor i den lokala butiken är det just aos de spelar/provar. 40k är så komplicerat nu att jag känner mina högskolepoäng inte riktigt räcker till för att hänga med i hur man bygger en lista :)

Starterboxar och gratis regler tror jag gör det betydligt mer attraktivt att komma igång med.

Sedan fungerar aos som en inkörsport till de betydligt tyngre plast- och resinmissbruken :)
Tror du har helt rätt. Sedan kan man ju undra varför 40K ska vara så galet komplicerat. Grunderna är fortfarande busenkla, men alla galna specialregler och add-ons gör det hart när omöjligt att tränga in i för nya spelare. Och dyrt!

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Age of Failmar? Har du testat spelet? Det är mycket stabilare än 40k. Lär dig det spelet så kommer nästa version av 40k inte komma som en chock. (Det är här jag tittar in i min spåkulan som har rätt 2% av fallen.)

Edit: det är dessutom billigt att starta en armé. Och reglerna är gratis. Och på fyra sidor. Och de har rule of one. Och karaktärer får inte gå i enheter. Och de har...

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

leidstedt skrev:Age of Failmar? Har du testat spelet? Det är mycket stabilare än 40k. Lär dig det spelet så kommer nästa version av 40k inte komma som en chock. (Det är här jag tittar in i min spåkulan som har rätt 2% av fallen.)

Edit: det är dessutom billigt att starta en armé. Och reglerna är gratis. Och på fyra sidor. Och de har rule of one. Och karaktärer får inte gå i enheter. Och de har...
Det är ett smeknamn, inget illa menat :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Flogger »

leidstedt skrev:Hoppas på en total revidering av spelet. En blandning mellan AoS och 5th är att föredra. Go Matt go.
+1!!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

Regelmässigt har jag svårt att se att det skulle bli någon revolution. Jag tror de städar upp 7:an lite men det jag är mest nervös för är att de ska göra death from the skies till de nya officiella flygreglerna i regelboken.

Det mest intressanta verkar ju ske i fluffet med alla rykten om att tidslinjen ska flyttas framåt och det faktiskt hända något där för första gången på länge.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Jag tror att de kommer att skapa, precis som i sigmar, en narrativ spelform, en pretsel spelform och en turneringsspel. Men skriv till GW om du vill ha något ändrat. De är ett nytt företag som lyssnar och tar till sig. De har visat det vid ett flertal tillfällen.

Skriv svar