Matt ward tillbaka hos gw?

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

leidstedt skrev:Att dra alla fordon över en kam är ju lite dumt. De är ju på inget sätt lika.

Matt Ward var med och tog fram 5th edition. Det räcker för att jag ska se ljuset.
Men även daemons i fantasy och grey knights i 40k ;)

Men som sagt, jag tycker nog han har fått oförtjänt mycket kritik för det han gjort, han har ju gjort mycket som blev bra också. Något av det sjukaste jag hört på länge var att han själv sa att en av anledningarna till att han slutade på gw, och att gw inte längre listar författarna i sina böcker, var att han faktiskt fått dödshot pga reglerna han skrev. Att man med allt annat som pågår i världen orkar bli så upprörd över lite plastgubbar att man faktiskt hotar någon till livet är bortom allt förstånd.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Pipkin »

Det kan ju ha varit från någon på GW's speltest avdelning innan den la ner ;)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Det kan ju ha varit från någon på GW's speltest avdelning innan den la ner ;)
Haha, jag hade inte ens tänkt tanken på att det kanske var internt :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Lontt »

5th ed var faktiskt väldigt trevlig att spela i tyckte jag, bra abstraktion och det gick faktiskt ganska "fort" att spela när båda parterna var pålästa. Sedan fans det jue lite fuckery med wound allocation och sånt. Sen ibland tycker jag folk är överdrivet kritiska mot 40k, tycker det är ett väldigt trevligt spel.

Skulle bli jätte glad om gw däremot gjorde som privateer press och gick in i efterhand och balanserade saker som nu när mk3 kom ut.
Pipkin skrev: Jag menade med MC en bike. Det går att ha sönder ett rhino hull genom att, medelst din space marine bike köra på den. Hammare av vrede tror jag det kallas.
Hehe rolig missuppfattning jag fick till :D

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Pipkin »

Lontt skrev: Sen ibland tycker jag folk är överdrivet kritiska mot 40k, tycker det är ett väldigt trevligt spel.

This! Med rätt motståndare, ett sexpack folköl och en påse salta kringlor så är det utan tvekan det bästa figurspelet.

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av NIB »

leidstedt skrev:Att dra alla fordon över en kam är ju lite dumt. De är ju på inget sätt lika.
Varför inte? Alla MCs skadas ju på samma vis, utan att det knotas på att de är olika varandra.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Ismeno »

Pipkin skrev:
Lontt skrev: Sen ibland tycker jag folk är överdrivet kritiska mot 40k, tycker det är ett väldigt trevligt spel.

This! Med rätt motståndare, ett sexpack folköl och en påse salta kringlor så är det utan tvekan det bästa figurspelet.
Då har du inte spelat 30K, Epic, BB, =][= etc etc..... ;)

Ska ett bra spel verkligen behöva "rätt" motståndare, snabba kolhydrater och en lätt fylla för att vara spelbart? Hmmmmm

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Röde »

Ismeno skrev:
Pipkin skrev:
Lontt skrev: Sen ibland tycker jag folk är överdrivet kritiska mot 40k, tycker det är ett väldigt trevligt spel.

This! Med rätt motståndare, ett sexpack folköl och en påse salta kringlor så är det utan tvekan det bästa figurspelet.
Då har du inte spelat 30K, Epic, BB, =][= etc etc..... ;)

Ska ett bra spel verkligen behöva "rätt" motståndare, snabba kolhydrater och en lätt fylla för att vara spelbart? Hmmmmm
Nej, nej. Men det gör det hela ännu lite bättre... Håller iofs med om att det finns spel som känns roligare just nu.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

NIB skrev:
leidstedt skrev:Att dra alla fordon över en kam är ju lite dumt. De är ju på inget sätt lika.
Varför inte? Alla MCs skadas ju på samma vis, utan att det knotas på att de är olika varandra.
Är det wounds som du menar är sämre? Jag är osäker på om jag förstår men jag hade bytt statline på en Leman russ med en Stormsurge alla dagar i veckan. Skulle jag dessutom kunna stå med en track i terräng och få cover på hela modellen vore det super.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

leidstedt skrev:
NIB skrev:
leidstedt skrev:Att dra alla fordon över en kam är ju lite dumt. De är ju på inget sätt lika.
Varför inte? Alla MCs skadas ju på samma vis, utan att det knotas på att de är olika varandra.
Är det wounds som du menar är sämre? Jag är osäker på om jag förstår men jag hade bytt statline på en Leman russ med en Stormsurge alla dagar i veckan. Skulle jag dessutom kunna stå med en track i terräng och få cover på hela modellen vore det super.
Men så kostar ju stormsurgen aaaaaaaningen mer än en russ också :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar