Matt ward tillbaka hos gw?

Har du hört det senaste från GW?
leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Sluta nu J. Vi ser ju ljuset i mörkret. Vi famlar efter halmstrån... ;)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Flogger »

Fordon TÅLIGARE!? Hahaha :lol:

Nej tack! De ska tonas ner då de är näst intill odödliga nuförtiden. Hur många har fått sin rhino eller dreadnought dödad av lasguns? Kanske på overwatch? Nej, monster dör som flugor men fordon är immuna mot stora delar av spelets vapen.

Rhinos med 4 wounds T5 4+ save är nog en bra början. eller något liknande.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av fauh »

Flogger skrev:Fordon TÅLIGARE!? Hahaha :lol:

Nej tack! De ska tonas ner då de är näst intill odödliga nuförtiden. Hur många har fått sin rhino eller dreadnought dödad av lasguns? Kanske på overwatch? Nej, monster dör som flugor men fordon är immuna mot stora delar av spelets vapen.

Rhinos med 4 wounds T5 4+ save är nog en bra början. eller något liknande.
Hela idéen jag tänkte var att ta bort så vehicles var "odödliga" mot småvapen men mindre sårbara för stora (likt hur mc är) för som det är ju så kan du som sagt sänka en carnifex med 40 guardsmen men inte en rhino. Dock så kan en ensam guardsman med en melta ha ihjäl en rhino som ingenting medan det blir lite klurigare för honom att ha ihjäl carnifexen.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »

Kom igen nu Flogger... Bara AV 14 är lite småtufft att ta sig igenom. Allt annat glansar man ihjäl på en runda.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Iambroborn »

Flogger skrev:Fordon TÅLIGARE!? Hahaha :lol:

Nej tack! De ska tonas ner då de är näst intill odödliga nuförtiden. Hur många har fått sin rhino eller dreadnought dödad av lasguns? Kanske på overwatch? Nej, monster dör som flugor men fordon är immuna mot stora delar av spelets vapen.

Rhinos med 4 wounds T5 4+ save är nog en bra början. eller något liknande.
Bra trollat där ;)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Serpent »

Iambroborn skrev:
Flogger skrev:Fordon TÅLIGARE!? Hahaha :lol:

Nej tack! De ska tonas ner då de är näst intill odödliga nuförtiden. Hur många har fått sin rhino eller dreadnought dödad av lasguns? Kanske på overwatch? Nej, monster dör som flugor men fordon är immuna mot stora delar av spelets vapen.

Rhinos med 4 wounds T5 4+ save är nog en bra början. eller något liknande.
Bra trollat där ;)
Heavy Bolters - de nya Rhinodödarna.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av MiniMajs »

Skulle förvåna mig stort om det blir någon större förändring i 40k nu. Den största grejen lär bli om de fuckar med flygarreglerna. De skulle aldrig lägga massor av tid och energi på sina faq:er för att några månader senare komma med helt reviderade regler.

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Pipkin »

Jag tror du har helt rätt där. Däremot kan jag tänka mig att 8th edition blir en ny 7th bok med alla FAQerna implementerade.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Skulle förvåna mig stort om det blir någon större förändring i 40k nu. Den största grejen lär bli om de fuckar med flygarreglerna. De skulle aldrig lägga massor av tid och energi på sina faq:er för att några månader senare komma med helt reviderade regler.
Det de väl förhoppningsvis gör är att ge ut edition 7.5 med alla faq:er inkluderade, åtminstone i e-versionerna. Annars blir det ju en nästan löjligt antal dokument man måste ha med sig för att spela en match :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Iambroborn »

Pipkin skrev:Jag tror du har helt rätt där. Däremot kan jag tänka mig att 8th edition blir en ny 7th bok med alla FAQerna implementerade.
Konstigt att släppa med en regelbok i Death Masque precis innan då. Om inte ändringarna står med i den, fast det lär det inte göra.

Men svårt att veta hur de tänker :)

Skriv svar