Nä, alla känns onödigt. Det där med att alla går 6" är rätt bra. Fast det var å andra sidan roligt i 2nd när enheter hade olika movements. Du har rätt, vi skriver om alla!Röde skrev:Jag vet! Vi skriver om alla regler!
Matt ward tillbaka hos gw?
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
- Ort: Umeå
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
Varför inte ge dem en 3+ save på 2D6 som de hade i 2nd edition (okej, det var modifiers istället för AP på den tiden, men ändå)? Skulle ju åtminstone lösa problemet med småsmattret.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
bra poängleidstedt skrev:https://goo.gl/images/hdx6tf
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
- Ort: Umeå
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
Jo tack, jag spelade också på den tiden och kommer väl ihåg det savet Skulle gärna se att modifiera gjorde en återkomst i spelet istället för dagens system. Dagens system är mer tidseffektivt men modifiers skulle ju göra grejer lite mer tåliga om det implementeras på rätt sätt. Skulle gärna se att ap5&6 ger -1, ap4&3 ger -2 och ap2&1 ger -3 på save.Yabob skrev:Varför inte ge dem en 3+ save på 2D6 som de hade i 2nd edition (okej, det var modifiers istället för AP på den tiden, men ändå)? Skulle ju åtminstone lösa problemet med småsmattret.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
To hit modifiers är mer viktigt. -1 för över halva rangen, -1 ifall man skjuter på nåt som rört sig 12" eller mer, -1 om man själv rört sig mer än 6", +1 för att träffa tanks osv osv.
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
Det är bara att gräva fram sitt gamla ex av Rogue Trader vet ni.MiniMajs skrev:To hit modifiers är mer viktigt. -1 för över halva rangen, -1 ifall man skjuter på nåt som rört sig 12" eller mer, -1 om man själv rört sig mer än 6", +1 för att träffa tanks osv osv.
Fokus på manöver, avstånd och riktning istället för löjliga mängder specialförmågor, dödsstjärnekombos och trams.
-
- Inlägg: 188
- Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Matt ward tillbaka hos gw?
RT och 2nd edition var också helt bananas, men på andra sätt än nu.Ismeno skrev:Det är bara att gräva fram sitt gamla ex av Rogue Trader vet ni.MiniMajs skrev:To hit modifiers är mer viktigt. -1 för över halva rangen, -1 ifall man skjuter på nåt som rört sig 12" eller mer, -1 om man själv rört sig mer än 6", +1 för att träffa tanks osv osv.
Fokus på manöver, avstånd och riktning istället för löjliga mängder specialförmågor, dödsstjärnekombos och trams.