Matt ward tillbaka hos gw?

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Jag vet! Vi skriver om alla regler!
Nä, alla känns onödigt. Det där med att alla går 6" är rätt bra. Fast det var å andra sidan roligt i 2nd när enheter hade olika movements. Du har rätt, vi skriver om alla! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av leidstedt »


Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Yabob »

Varför inte ge dem en 3+ save på 2D6 som de hade i 2nd edition (okej, det var modifiers istället för AP på den tiden, men ändå)? :twisted: Skulle ju åtminstone lösa problemet med småsmattret.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Aghishone
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 jul 2016, 10:57

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Aghishone »

bra poäng :D

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Elevatorlake »

Yabob skrev:Varför inte ge dem en 3+ save på 2D6 som de hade i 2nd edition (okej, det var modifiers istället för AP på den tiden, men ändå)? :twisted: Skulle ju åtminstone lösa problemet med småsmattret.
Jo tack, jag spelade också på den tiden och kommer väl ihåg det savet :) Skulle gärna se att modifiera gjorde en återkomst i spelet istället för dagens system. Dagens system är mer tidseffektivt men modifiers skulle ju göra grejer lite mer tåliga om det implementeras på rätt sätt. Skulle gärna se att ap5&6 ger -1, ap4&3 ger -2 och ap2&1 ger -3 på save.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av MiniMajs »

To hit modifiers är mer viktigt. -1 för över halva rangen, -1 ifall man skjuter på nåt som rört sig 12" eller mer, -1 om man själv rört sig mer än 6", +1 för att träffa tanks osv osv.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av Ismeno »

MiniMajs skrev:To hit modifiers är mer viktigt. -1 för över halva rangen, -1 ifall man skjuter på nåt som rört sig 12" eller mer, -1 om man själv rört sig mer än 6", +1 för att träffa tanks osv osv.
Det är bara att gräva fram sitt gamla ex av Rogue Trader vet ni. ;)
Fokus på manöver, avstånd och riktning istället för löjliga mängder specialförmågor, dödsstjärnekombos och trams.

jockelinde
Inlägg: 188
Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Matt ward tillbaka hos gw?

Inlägg av jockelinde »

Ismeno skrev:
MiniMajs skrev:To hit modifiers är mer viktigt. -1 för över halva rangen, -1 ifall man skjuter på nåt som rört sig 12" eller mer, -1 om man själv rört sig mer än 6", +1 för att träffa tanks osv osv.
Det är bara att gräva fram sitt gamla ex av Rogue Trader vet ni. ;)
Fokus på manöver, avstånd och riktning istället för löjliga mängder specialförmågor, dödsstjärnekombos och trams.
RT och 2nd edition var också helt bananas, men på andra sätt än nu.

Skriv svar