Kharn och Chaos den 3e september!

Har du hört det senaste från GW?
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Mortarion »

Serpent skrev:
DHettNeck skrev:Det är en grym boost att dom får alla nya spellsen som SM också fick. Däremot är formationerna alla ganska mediokra.
Precis vad de behöver, mer saker som sänker kompen... :roll:
Normal Chaos-bitterhet blandat med Närkisk inställning - en oslagbar kombination.

"Allt i boken suger!"
"Fast den här saken var ju bra."
"Jaha, det var ju typiskt. Då kommer den att sänka kompen."

Night Haunter hade varit stolt!
;)

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Niklas »

Spelar Khorne, det är bara fegisar som sysslar med spells!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Excessus »

Niklas skrev:Spelar Khorne, det är bara fegisar som sysslar med spells!
Khorne är så mainstream. Tzeentch ftw!

Annars så är ju faktiskt Warband-formationen ganska intressant. En karaktär får slå på boon-listan två gånger i början på rundan och välja en eller bägge. Obsec-termies & bikes, relativt lite "skatt" på formationen.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Elevatorlake »

Jag tycker också deras nya detachment såg rätt roligt ut. 6 5-mannaenheter i rhinos och tre enheter bikes, alla med obsec och sedan kan man köra formationen med tre maulerfiends och den med två heldrakes, kanske krydda med en cabal om man har poäng över.

Snabbt och roligt! :)

Vill man ha mer dakka kan man köra en renegade Knight med dubbla battlecannons eller gatlings :)

Visst, det är inte i nivå med eldar eller tau men det är ju få saker som är det :) Jag tycker ändå det verkar finnas en del roliga saker att spela i chaosboken även om den inte är stenhård.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Excessus »

Elevatorlake skrev:Jag tycker också deras nya detachment såg rätt roligt ut. 6 5-mannaenheter i rhinos och tre enheter bikes, alla med obsec och sedan kan man köra formationen med tre maulerfiends och den med två heldrakes, kanske krydda med en cabal om man har poäng över.

Snabbt och roligt! :)
Cabal + black crusade warband & spawns. Cabal med de nya krafterna, obsec lord på bike eller jugger bland spawns eller bikes. Obsec termies med cabal sorcerer som kan byta blats med bikes eller spawns och assaulta eller få rerollable 2+/4++ osv, 5 havocs med plasmas eller meltas.


Hade varit kul med Ahriman med Scrapcode Curse. D3 haywire-träffar, skjuten tre gånger...pew pew pew!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Elevatorlake »

Med ahriman som warlord får man ju infiltrate på 1d3 enheter också, inte fy skam!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Kharn och Chaos den 3e september!

Inlägg av Spell Familiar »

Jag gillar! Det finns en hel del kul man kan göra och visst man kommer inte mäta sig med Tau/eldar på lågkomp men ligger man i häraden 13-18 kommer man kunna bygga starka listor. Och på tal om metat är ju lojalister i alla sina varianter otroligt popis så jag ser fram emot att hata det mesta jag möter.
Även utan Ahriman får man rerull på CSM-tabellen som har 2 trevliga resultat.
Tror inte ens den mest lojalistiske Kompmalls-gruppmedlemmen kan kompa bort en formation vars största plus är obsec och näst största är 1-2 rull på en d66 tabell med potentiellt matchförstörande resultat, även om en av 7orna är shrouded till ens NurgleBikeLord [NBL].
NBL kommer fort bli stor och stark i sin spawnklump. fortfarande inte Wolf-star-stor-och-stark men ändå rätt läskig.
Jag har länge längtat efter vehichle-squadrons och nu när jag har det förstår jag varför inga lojalister spelar det. Känns dock bra att ha det.
Sen vill jag slå ett slag för MoK-Mutilatorerna igen. Galet slaktiga med 5x2 attacker på chargen. Och smeden med MoK och Arg-yxan har sina 7+d6 S6 AP2 på I4 som smakar mint även med WS3 eftersom man oftast möter saker man hatar. Detta lilla gäng och kanske en Apostel bara för att vara säker på att hata (och han kompar bara -4) är nästa värdiga en landraider. Skatten på muttarna blir två Solo-obbar som håller poddar lite borta.

som sagt massor med kul
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar