Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:
Niklas skrev:Jag funderar mest på hur man har ihjäl aset.

Eternal Warrior, Feel No Pain, T6, W6. 2+/3++ och på 4+ så kommer han tillbaka med d3 wounds i början på sin egen runda... Sedans slåss han med s10 ap1(s6 på 6'or) och i6. Tyckte ni en Captain Smashfucker var jobbig?

I och för sig så förlorar han i närstrid mot en Avatar då en Avatar inte kan bli skadad av vapen med Soul Blaze. :D
Är det verkligen så att Avataren inte kan skadas av vapnet? Är det inte de efterföljande soul blazer attackerna han skiter i?
"The avatar is unaffected by ... and all attacks that have the Melta and/or Soul Blaze special rules".

Går väl att tolka åt båda hållen antar jag? :) Kanske finns en faq?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

Jag tänker att det är svårt att ignorera ett svärd genom bröstet även om man skiter i att det brinner.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

DHettNeck skrev:
Laughing God skrev::shock: 350pts?!
Är inte det lite mellandagsrea på ett sådant monster..
Nja, för någon som går långsamt och chattar normalt är det snarare överpris.
Instämmer. Tar hellre en Wraithknight alla dagar i veckan. Om jag hade spelat Fuskdar förstås :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

DHettNeck skrev:
Laughing God skrev::shock: 350pts?!
Är inte det lite mellandagsrea på ett sådant monster..
Nja, för någon som går långsamt och chattar normalt är det snarare överpris.
Instämmer. Tar hellre en Wraithknight alla dagar i veckan. Om jag hade spelat Fuskdar förstås :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Jag har bara 30k-reglerna men där verkar den bara få transportera dreadnoughts, står inget specifikt om monstrous creatures så då får den säkert inte ta sådana.
Det står infanteri vill jag minnas. Sen finns en transportversion som även kan ta fordon. Inget om monstrous creatures.

Vet bara om Tyranocides som har en speciell regel där det explicit i regeln står att den kan ta 20 modeller och att en monstrous creature motsvarar 20 modeller. Så skulle varit OM man fick åka i allierades transporter OCH man hade fått in Robban på en turnering som Rauknrumble där man kör i lag och automatiskt blir AoC.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Mortarion »

Jag förstår inte hur folk kan tycka att han är dålig bara för att han går och chargar normalt. Han är ju fortfarande riktigt bra på att kontrollera en del av brädet. Allt som kommer i närheten dör och alla egna enheter i närheten får buffar. Visst, fiender kan hålla sig borta från honom, men det innebär också att de håller sig borta från objektiv och närstrid inom hans bubbla.

Hade han vart bättre om han rörde sig 12", flög eller kunde teleportera sig vart han ville i varje fas? Ja, självklart. Men han är fortfarande helt galet bra. Och 350 poäng är ett skämt.

Men vad vet jag? Jag försöker fortfarande inbilla mig själv att spelet egentligen handlar om trupper som slåss och inte fyra-fem modeller per sida som tävlar om vem som är bäst på att slå sexor på D-tabellen...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av DHettNeck »

Elevatorlake skrev: "The avatar is unaffected by ... and all attacks that have the Melta and/or Soul Blaze special rules".

Går väl att tolka åt båda hållen antar jag? :) Kanske finns en faq?
Ganska tydligt att han är immun skulle jag säga.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

DHettNeck skrev:
Elevatorlake skrev: "The avatar is unaffected by ... and all attacks that have the Melta and/or Soul Blaze special rules".

Går väl att tolka åt båda hållen antar jag? :) Kanske finns en faq?
Ganska tydligt att han är immun skulle jag säga.
Men inträffar inte soul blaze först efter att man faktiskt blivit skadad?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Jo men regeln är inte skriven som att det är själva Soul Blaze-effekten han är immun mot. Utan alla attacker som har den regeln (eller melta för den delen, en regel som inte påverkar avataren ändå, men han är likväl immun mot attacker som har den effekten också). Precis som Niklas skriver. :)

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Spell Familiar »

Nurgle skrev:
DHettNeck skrev:
Laughing God skrev::shock: 350pts?!
Är inte det lite mellandagsrea på ett sådant monster..
Nja, för någon som går långsamt och chattar normalt är det snarare överpris.
Instämmer. Tar hellre en Wraithknight alla dagar i veckan. Om jag hade spelat Fuskdar förstås :)
Kanske är i den ändan man borde börja om man heter GW och precis vaknat och sett att den powercreep som man snoozade för 2 år sen har blivit ett "GAH, VI SÄLJER INTE EN MODELL UTAN ALLA REGLER! UPPFINN MER REGLER TILL DE NYA MODELLERNA! FORT!" Men vi får väl se vad 8e har för oss. Jag är optimistisk.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar