D i weapon profiles, 8th

Har du hört det senaste från GW?
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

D i weapon profiles, 8th

Inlägg av Ajvar »

Jag har missat vad D:et i weapon profiles innebär i 8th. Har för mig att jag läste dice nånstans men har inte kläm på hur d ska fungera. .Nån som vet?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: D i weapon profiles, 8th

Inlägg av NilssonHarHund »

D-vapen är borta. Nu kommer de fungera som alla andra vapen, men förmodligen ha hög S, bra AP och hög Damage. Damage är nytt och delar flera (1,2,D3,D6,6 har vi sett hittills) wounds efter misslyckat save. Det stod en del om det de två vapen-artiklarna på warhammer community och i faction focus: imperial knights.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: D i weapon profiles, 8th

Inlägg av Ajvar »

Just det, damage är det ju...hur kunde jag undgå att koppla där...Stort tack :-)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: D i weapon profiles, 8th

Inlägg av Elevatorlake »

NilssonHarHund skrev:D-vapen är borta. Nu kommer de fungera som alla andra vapen, men förmodligen ha hög S, bra AP och hög Damage. Damage är nytt och delar flera (1,2,D3,D6,6 har vi sett hittills) wounds efter misslyckat save. Det stod en del om det de två vapen-artiklarna på warhammer community och i faction focus: imperial knights.
Som en detalj har vi ju också sett möjligheten att rulla två tärningar och ta det högsta (melta) samt även att ett vapen med variabel skada kan ge fast skada i vissa fall (leviathans grav-flux bombard) :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: D i weapon profiles, 8th

Inlägg av Nurgle »

Det finns ju också mortal wounds som ignorerar Armour & invul saves, som jag tror finns i IKs nya reaper sword profil och säkert dyker upp på fler, tidigare D-weapons.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: D i weapon profiles, 8th

Inlägg av Youndi »

Nurgle skrev:Det finns ju också mortal wounds som ignorerar Armour & invul saves, som jag tror finns i IKs nya reaper sword profil och säkert dyker upp på fler, tidigare D-weapons.
Och trollformeln SMITE, som alla trollisar har, gör också mortal wounds.

Skriv svar