Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space marines

Har du hört det senaste från GW?
Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Halvar »

Jag håller med, indexarna var en bra idé. Att släppa några enheter till varje lag per släpp är det bästa sättet jag kan komma på för att motverka power creep. Och jag vill INTE ha sjutton specialregler på varje jävla enhet igen. Allt behöver inte vara tokspeciellt.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Röde »

Jag tror spelet blir awsome. Möjligtvis förstör spelarna det...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Jag tror spelet blir awsome. Möjligtvis förstör spelarna det...
Spelet har alltid varit, är och förblir awesome, annars skulle vi inte hålla på med det, men spelarna har oftast givits möjlighet att förstöra det :)

Indexarna men med några tillägg som chapter tactics / legion traits etc men som hålla på en låg nivå och lite nya enheter med varje codexsläpp hade varit awesome.

Nu verkar det tyvärr ligga i farans riktning att codexerna blir bananas.

Taskigt också att det nya objective secured läggs i respektive codex så bara factions med en 8th edition codex har objective secured på sina troops istället för att lägga det i grundreglerna.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Nya primarisenheter & chapter tactics i codex space mari

Inlägg av Mortarion »

En sammanfattning av ändringar i options och poäng för marines:

https://www.youtube.com/watch?v=6DqjcNd9mOY

Många saker har blivit billigare, men en del options har försvunnit. Rifleman dreads är borta och många karaktärer kan inte ta bikes längre, bl.a. Khan!
Autocannons till dreads lär dock vara samma som för drop pods till dreads, dvs att de finns i FW-böckerna eftersom GW inte gör modeller till det.

EDIT: GW har lagt till en punkt i sin Codex-FAQ att man får använda Index för sådana options men poäng från den senaste källan... :?
Så direkt tillbaka till att armén är utspridd över flera böcker? Varför inte samla allt i en bok?


Skriv svar