Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/8)

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Naz87 »

Youndi skrev:Hur fan skall det gå till? Säg jag tappar 2 gubbar på overwatch och 2 till i närstrid. Är jag immun då? eller slår jag d6+2? Dummaste regeln hittills.
Det betyder att så länge du är i närstrid behöver du inte slå moral. Är iaf så jag tolkar det.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Youndi »

Naz87 skrev:
Youndi skrev:Hur fan skall det gå till? Säg jag tappar 2 gubbar på overwatch och 2 till i närstrid. Är jag immun då? eller slår jag d6+2? Dummaste regeln hittills.
Det betyder att så länge du är i närstrid behöver du inte slå moral. Är iaf så jag tolkar det.
hrmph!

Får la hoppas på bra strategem, warlord trait och artefakt då :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Elevatorlake »

Night lords fick också en stratagem som man kan använda när en enhet utses som mål för en shooting attack. Från med när stratagemen används får alla enheter -1 på att träffa den i shooting phase.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Elevatorlake »

Hoppsan, world eaters fick en hyfsat mycket bättre legion trait än vad den där läckan sa. De får en extra attack i fight phase om de gjort en charge i samma runda. Berzerkers får alltså två extra attacker eftersom de får slå två gånger :)

Deras stratagem är att en enhet får slåss en extra gång i fight phase men den kostar 3cp.

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Youndi »

World eaters lär ju bli en kraft att räkna med i 8:an. Mycket glad att jag plockade fram röda färgburken.

Warlord traitet var väl kanske inte mycket att hänga i julgranen men det finns ju säkert generiska CSM traits som är bättre, eller i värsta fall 6+ FNP från grundboken.

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Bengt »

Elevatorlake skrev:Deras stratagem är att en enhet får slåss en extra gång i fight phase men den kostar 3cp.
Fury of Khorne ett CSM stratagem (som lojalister har en lite bättre version av, heh), Scorn of Sorcery är det som är WE specifikt (och identiskt med Black Templars Stratagem).

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Elevatorlake »

Bengt skrev:
Elevatorlake skrev:Deras stratagem är att en enhet får slåss en extra gång i fight phase men den kostar 3cp.
Fury of Khorne ett CSM stratagem (som lojalister har en lite bättre version av, heh), Scorn of Sorcery är det som är WE specifikt (och identiskt med Black Templars Stratagem).
Stämmer som du skriver, jag såg bara "khorne" överallt och tog för givet att det var world eaters eget :) Men om man väljer en infaterienhet måste den ha mark of khorne.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Niklas »

Så trevligt att legionen man spelat sedan 4th plötsligt ser ganska bra ut...

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Youndi »

Det finns inget datasheet för: Lord on bike, Lord on Juggernaut, Lord on (insert demon-häst här). Detta är inte ett skämt! Börja titta vid 14:13

https://www.youtube.com/watch?v=W069dPL ... e=youtu.be

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Codex chaos space marines & grey knights till helgen (5/

Inlägg av Mortarion »

Youndi skrev:Det finns inget datasheet för: Lord on bike, Lord on Juggernaut, Lord on (insert demon-häst här). Detta är inte ett skämt! Börja titta vid 14:13

https://www.youtube.com/watch?v=W069dPL ... e=youtu.be
Det lär bli samma för alla codexar. De kommer enbart att innehålla regler för de modeller som GW gör modeller till just nu (eller tänker släppa inom kort). Övriga modeller får man använda index-reglerna till.

Skriv svar