Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched play

Har du hört det senaste från GW?
Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Asphyxate »

Brukar ha med Codex SM, Battleprimer och Regelboken, sen printar jag errator/faq och alla dataslates i arméen så generellt behöver jag oftast bara kolla mitt egna häfte med dataslates samt battle primern. Regelboken är fortfarande inplastad, öppnade varken den eller SM codexet på hela helgen i Tumba nu. ;)

Känner att det ofta blir smidigare att bara skriva ut det man behöver från boken istället för att leta runt. Använder jag nåt från FW eller index så printar jag bara dataslaten. Datacardsen hjälper också enormt så man slipper slå efter stratagems och psychic Powers. :)

Det röriga blir ju att hålla koll på om nåt har FAQats tycker jag.

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av petrus »

För mig är detta det största skälet till att köra allt digitalt.
Dels genom regelböcker, FAQs osv men även ett program som Battle scribe.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Jesper77 »

Tyckte de flesta höjningarna var helt i sin ordning sedan var det väl några som kändes skumma men i det hels var det bra imo.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Youndi »

Jesper77 skrev:Tyckte de flesta höjningarna var helt i sin ordning sedan var det väl några som kändes skumma men i det hels var det bra imo.
Utom Exalted sorcerer på disc då. Det är helt obegripligt för mig. Med vapnen han kommer med kostar han nu 160 poäng, 6 poäng mindre än Ahriman som kan trolla 1 gång mer, denya 2 gånger mer, har +1 på slaget och 1 steg bättre invol save.

En Sorcerer med jump pack kostar 40(!) poäng mindre och förlorar bara den sämsta auran i spelet och en 5+ invol.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Yabob »

Youndi skrev:
Jesper77 skrev:Tyckte de flesta höjningarna var helt i sin ordning sedan var det väl några som kändes skumma men i det hels var det bra imo.
Utom Exalted sorcerer på disc då. Det är helt obegripligt för mig. Med vapnen han kommer med kostar han nu 160 poäng, 6 poäng mindre än Ahriman som kan trolla 1 gång mer, denya 2 gånger mer, har +1 på slaget och 1 steg bättre invol save.

En Sorcerer med jump pack kostar 40(!) poäng mindre och förlorar bara den sämsta auran i spelet och en 5+ invol.
Exalted Sorcerer på disc har samma pris som innan (det priset fick den i en errata i somras)... eller tekniskt sett har den blivit billigare då priset på Force Stave har gått ner jämfört med idag.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Mortarion »

Ni har säkert redan sett den, men här är annars en sammanställning av förändringarna.

http://bloodofkittens.com/blog/2017/11/ ... mpilation/

För Forgeworld-modellerna börjar man fundera lite då flera av dem har höjts hundratal poäng och i vissa fall dubblats eller tredubblats i kostnad. Hur satte de sina poäng från början egentligen?

En trist sak är att boken enbart verkar visa de justerade poängen och inte alla poäng. Man måste alltså ha två olika böcker för att hitta poängkostnaderna, vilket känns onödigt jobbigt. De borde ha skrivit en komplett poänglista för varje armé.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Röde »

Mortarion skrev:Ni har säkert redan sett den, men här är annars en sammanställning av förändringarna.

http://bloodofkittens.com/blog/2017/11/ ... mpilation/

För Forgeworld-modellerna börjar man fundera lite då flera av dem har höjts hundratal poäng och i vissa fall dubblats eller tredubblats i kostnad. Hur satte de sina poäng från början egentligen?

En trist sak är att boken enbart verkar visa de justerade poängen och inte alla poäng. Man måste alltså ha två olika böcker för att hitta poängkostnaderna, vilket känns onödigt jobbigt. De borde ha skrivit en komplett poänglista för varje armé.
Eller så ändrar man i sin Codex...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Youndi »

Yabob skrev:
Youndi skrev:
Jesper77 skrev:Tyckte de flesta höjningarna var helt i sin ordning sedan var det väl några som kändes skumma men i det hels var det bra imo.
Utom Exalted sorcerer på disc då. Det är helt obegripligt för mig. Med vapnen han kommer med kostar han nu 160 poäng, 6 poäng mindre än Ahriman som kan trolla 1 gång mer, denya 2 gånger mer, har +1 på slaget och 1 steg bättre invol save.

En Sorcerer med jump pack kostar 40(!) poäng mindre och förlorar bara den sämsta auran i spelet och en 5+ invol.
Exalted Sorcerer på disc har samma pris som innan (det priset fick den i en errata i somras)... eller tekniskt sett har den blivit billigare då priset på Force Stave har gått ner jämfört med idag.
Jaha, det hade jag missat. Så Sorcerer med jump pack har varit bättre månader?

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Yabob »

Beror väl lite på vad man är ute efter. Är det bara spells i förhållande till prislapp så är svaret ja.

En Exalted Sorcerer har dock en 5++, träffar bättre (både med skytte och i närstrid), har en attack mer och har ett wound mer.

Det var feltryckt i indexen (Exalted Sorcerer var billigare än en Sorcerer... med eller utan disc).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Sneak peek på chapter approved med ändringar i matched p

Inlägg av Youndi »

Nu när man inte får använda CP till slaget för hur många WP ett kort get, ska vi gå tillbaka till att d3 = 2?

Skriv svar