Death guards nya codex

Har du hört det senaste från GW?
Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Death guards nya codex

Inlägg av Nora »

Hoppas poxwalkers blir spelbara också.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Death guards nya codex

Inlägg av Mortarion »

Elevatorlake skrev:Enligt ett löst och obekräftat rykte så verkar death guard få en helt ny range med modeller. Låter iofs inte otroligt med tanke på att det är en ny faction.
[LISTA]
Det har ju cirkulerat bilder på samtliga de modellerna, så jag skulle nog säga att det ryktet känns rätt stabilt.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Death guards nya codex

Inlägg av refabricated »

Nora skrev:Hoppas poxwalkers blir spelbara också.
Kan Ryssland vinna etc med listor som innehåller vanguards och banshees så finns det nog plats för poxwalkers med.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Death guards nya codex

Inlägg av Keibo »

Ni som ogillar GWs figur, vad tycker ni om den här?

https://wargameexclusive.com/shop/chaos ... d-edition/

GuldBurken
Inlägg: 14
Blev medlem: 23 feb 2017, 02:53

Re: Death guards nya codex

Inlägg av GuldBurken »

Keibo skrev:Ni som ogillar GWs figur, vad tycker ni om den här?

https://wargameexclusive.com/shop/chaos ... d-edition/
Tyckte den var asball, mkt snyggare än det man hittills har sett av Mortarion, fast ska inte såga han för hårt ännu! Har sett så lite bilder på honom! :D

Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Death guards nya codex

Inlägg av Jacobi »

GuldBurken skrev:
Keibo skrev:Ni som ogillar GWs figur, vad tycker ni om den här?

https://wargameexclusive.com/shop/chaos ... d-edition/
Tyckte den var asball, mkt snyggare än det man hittills har sett av Mortarion, fast ska inte såga han för hårt ännu! Har sett så lite bilder på honom! :D
En sån Morty-modell har jag kladdat ihop:

Bild
Bild

Jag är dock ganska förtjust i nya modellen så det är väl inte helt osannolikt att det blir en tredje Mortarion i finskåpet i framtiden =)

Hoppas bara att nya GW-modellen har ungefär samma storlek så man kan vara först på plan med att fielda en Death guard-pappa!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Death guards nya codex

Inlägg av Elevatorlake »

Jag börjar vänja mig vid den nya modellen. Det blir väl som vanligt att först bygger jag upp förhoppningar om hur jag skulle vilja att modellen ser ut och sedan blir det en besvikelse när den inte gör det. När det väl gått lite mer tid och jag hunnit vänja mig vid modellen så accepterar jag den :)

Hade jag fått välja hade modellen sett ut precis på bilden nedan, dvs lite mer grim reaper och mycket mindre potpourri av diverse smittsamma åkommor.

Bild

Det är möjligt att det går att komma närmare vad jag hoppades på med lite mindre regnbåge i färgvalen och andra vingar eller så får jag hålla till godo med fws version :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

GuldBurken
Inlägg: 14
Blev medlem: 23 feb 2017, 02:53

Re: Death guards nya codex

Inlägg av GuldBurken »

Fint målad modell där Jacobi, blir något liknande för mig i färgvalet när jag ska börja måla på mina Death Guards :P Jag funderar oxå över hur storleken blir jämnfört med GWs version :D

@Elevatorlake kan bara hålla med i allt du skrev :P helst bilden du länka, har önskat mig att Mortarion skulle se ut som just den när jag började drömma om honom :)

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Death guards nya codex

Inlägg av Asphyxate »

Ojojoj sitter och läser reglerna här. Ser ju ruggigt trevliga ut, funderar dock mest på hur man ska kontra dem. Bra att läsa alla regler fast man inte lirar faktionen själv tycker jag av den anledningen. Ett problem jag ser spontant är att dem kan bli lite långsamma. Mortarion är betydligt snabbare än resten men du kan ju inte suicida fram med han heller. En lösning jag tänkt är att Mortarion advancar fram T1, så deepar man in lite deathshroud rakt på han. Så får dem äta all eld så gott det går så bör Morty kunna vara i melee T2, problemet är väl att han kommer va helt ensam där framme eftersom resten av styrkorna går ynka 4. En fet conscript wall som bara äter damage första rundan och sen dör eller backar för kontringseld bör göra slut på han. Sedan är det även en enorm point sink att ha både morty och deathshroud, vill du ha nåt som supportar honom där framme så är det Terminatorer men du får bara in 1 enhet utan att komma över 1k pts. Går du fram långsamt med Mortarion och poxwalker shield kommer han bli utpangad innan han hinner fram istället. Deathguard känns dock helt brutala i melee och väldigt bra mot dedikerade meleeenheter.

Vad tror ni?

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Death guards nya codex

Inlägg av fauh »

+1 på att DG kommer vara en kontring mot närstridsarméer. De kommer vara väldigt bra mot turn 1 assault listor iom att de är tjocka nog att hålla för alfan och sen typ gör en miljard mortal wounds i close range.

Skriv svar