Custodes får en riktig codex?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Custodes får en riktig codex?

Inlägg av stormshaft »

Jisses, den såg jag inte komma.
Jag hoppas verkligen att de stoppar in alla bilar, båtar och kanoner som de har tillgång till i 30k. Jag vet att det är orimligt, men jag vill!
Det vore coolt om de aktivt bakade in Custodes-grejorna från FW i boken, är inte överförtjust i en guldig Land Raider och standard-Contemptor som enda val utöver deras två units + HQ-snubbarna som det kommit bilder på.
Någon som läst något någonstans?

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Custodes får en riktig codex?

Inlägg av Yabob »

Här finns det väl lite. https://www.warhammer-community.com/201 ... -open-day/

Det utlovas regler till 40k för Forge World- modellerna, men det låter väl lite som att de inte är i själva codexen.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Custodes får en riktig codex?

Inlägg av stormshaft »

Det där är ju fantastiskt, hur kan jag ha missat det? Där finns ju både Terminators och Dickbikes på bilden. :D
Den här sure jäveln blev precis en lite gladare sådan. Plus då att Thousand Sons-boken inte heller dröjer.

GLORYBOYS UNITE!

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Custodes får en riktig codex?

Inlägg av Knaperstekt »

stormshaft skrev:Det där är ju fantastiskt, hur kan jag ha missat det? Där finns ju både Terminators och Dickbikes på bilden. :D
Den här sure jäveln blev precis en lite gladare sådan. Plus då att Thousand Sons-boken inte heller dröjer.

GLORYBOYS UNITE!
TS skulle väl komma i Februari tror jag det ryktades.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Custodes får en riktig codex?

Inlägg av Asphyxate »

Riktigt fett, jag har redan börja pusha på ordentligt med målningen för att vara i så bra fas som möjligt när dexet kommer. Detta är en sån dröm med tanke på allt jag samlat på mig sen de släpptes som bara suttit omålat. Idag kommer jag ha 15st standardkillar målade totalt och 1 HQ. Ska jobba på Galatus Dread och Terminatorerna i helgen och efter det blir det Grav Transporten. Hoppas hinna klart innan dexet.

Sen har jag fortfarande en 30 vanliga till på sprew och 5st Saggitarum å lite fler FW pryls. Ska se till att köpa en Orion då den lär bli stört bra tror jag och är fett cool. Enda anledningen att man inte ville investera 3000 var ju att det känns trist när den inte har regler.

Tror inte dem på bilden är Terminatorer, om ni kikar är dem på tok för små jämfört med dem vanliga för det. Dem är någon annan sort, dem riktiga och coolaste Terminatorerna är ju Aquilon från FW. Dem är enormt bulkiga btw, är centurion size på dem.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Custodes får en riktig codex?

Inlägg av Asphyxate »

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/

Trajann Valoris verkar vara ett riktigt monster. Buffar bra också!

Sen tycker jag det är asfett att vi kan bygga HQ options från alla kit. Gillar hur dem löst det där smart. :)

Skriv svar