Necrons Codex

Har du hört det senaste från GW?
Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Necrons Codex

Inlägg av Halvar »

Jag förstår inte tomb spyders/scarabs. Säg att jag har tre enheter scarabs som startade med nio modeller var. Nu är de på två, sju respektive åtta modeller. Kan jag då, med en ensam spyder, få tillbaka tre scarabs i den enheten som har två modeller kvar förutsatt att alla tre enheter har en modell inom 6" och jag slår tre stycken 2+?
Ja' än't bittä'!

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Necrons Codex

Inlägg av thismeanswarmate »

Halvar skrev:Jag förstår inte tomb spyders/scarabs. Säg att jag har tre enheter scarabs som startade med nio modeller var. Nu är de på två, sju respektive åtta modeller. Kan jag då, med en ensam spyder, få tillbaka tre scarabs i den enheten som har två modeller kvar förutsatt att alla tre enheter har en modell inom 6" och jag slår tre stycken 2+?
Ja, så tolkar jag den med. Du får välja vilken enhet du sätter ut dem i.

EDIT: Jag ångrar mig. Varje scarabenhet slår en d6, på 2+ får den enheter tillbaka en scarab. Så varje enhet får tillbaka en varsin scarab, skulle jag säga.
Svarab Hive: At the beginning of your turn, you can roll a D6 for each <Dynasty> Canoptek Scarabs unit from your army that is below its starting number of models and within 6" of any friendly <Dynasty> Canotek Spyders units. On a 1, one of those Canoptek Spyders units within 6" of the unit being rolled for suffers a mortal wound. On a 2+ one of those Canotek Spyders units within 6" of the unit being rolled for unleashes reinforcements: return a Canotek Scarab Swarm to the depleted unit, in unit cherency and more that 1" from enemy models. If you cannot do this because there is no room to place the model, do not set it up.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Necrons Codex

Inlägg av Elevatorlake »

DHettNeck skrev:
Elevatorlake skrev:Jag har bara lyssnat på lite subjektiva poddar än och riptides (framförallt bursttides) verkar ha fått sin del av mummasleven men det verkar inte vara en codex som hela communityt får dåndimpen av.
Dom fick en rejäl bump på sina vapen, problemet är väl att dom var skitdåliga i indexen och detta räckte inte hela vägen. Men vi får se när man börjar speltesta.
Blir lite offtopic i necrontråden men pratas det inte oförtjänt lite om advanced targeting system? Ett extra ap på en bursttides alla skott (även missiler) för 18p måste ju vara ej rejäl buff? Sedan man kan antingen ge den 6” extra range på alla vapen eller overwatch på 5+ med reroll med sept och ett till support system? Står de inom 6” från shadowsun kan de få reroll to hit i shooting phase i två rundor också.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Necrons Codex

Inlägg av Neth_Oni »

advanced targeting fanns i indexen också och var betydligt billigare, dock har ju riptiden i övrigt blivit mycket billigare och mängden skott ökat så den får mer nytta av den. Tau har nog gått tillbaka till att vara en av de bästa skyttearméerna i spelet men till skillnad från 7th ed är de fantastiskt dåliga i närstrid och då det är så många sätt att 1st turn chargea (eller chargea från att inte varit på bordet och därmed inte kunnat bli beskjutna) så har Tau ändå lite problem och måste nästan ta en massa kroots för att försöka bubbelwrappa de viktiga enheterna, men de blir lätt bortskjutna och skjuter egentlige nbara upp chargen till runda 2 istället

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Necrons Codex

Inlägg av Keibo »

Neth_Oni skrev:advanced targeting fanns i indexen också och var betydligt billigare, dock har ju riptiden i övrigt blivit mycket billigare och mängden skott ökat så den får mer nytta av den. Tau har nog gått tillbaka till att vara en av de bästa skyttearméerna i spelet men till skillnad från 7th ed är de fantastiskt dåliga i närstrid och då det är så många sätt att 1st turn chargea (eller chargea från att inte varit på bordet och därmed inte kunnat bli beskjutna) så har Tau ändå lite problem och måste nästan ta en massa kroots för att försöka bubbelwrappa de viktiga enheterna, men de blir lätt bortskjutna och skjuter egentlige nbara upp chargen till runda 2 istället
Precis som all bubble-wrap? ;)

Skriv svar