The Big FAQ!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

The Big FAQ!

Inlägg av Kaptenen »


Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: The Big FAQ!

Inlägg av DHettNeck »

Så vad har folk hittat hittills?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Enochia »

Inge wobbly modell, ställer man en enhet på andra våningen i en ruin och täcker så är den ochargebar
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: The Big FAQ!

Inlägg av DHettNeck »

Enochia skrev:Inge wobbly modell, ställer man en enhet på andra våningen i en ruin och täcker så är den ochargebar
Såg den också. Ganska spelförstrande men jaja nu är det så.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Youndi »

Enheter som deepstrikat kan inte röra sig av någon anledning senare samma turn (gäller ej charge och/eller pile-in). Så inget mer deepa + warptime. Alpha Legion blev plötsligt ännu bättre och alla andra legioner sämre (Forward Operatives är inte en "deepstrike").

"Tide of traitors" är nu begränsad till en gång per match.

Plus det jag skrev i tråden jag startade förstås.

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Konfa »

Är reinforcement och reserves samma grej?

Verkar också som att man får köra kort charge med fly efter deep mot folk högt upp.

Samt att zombies verkar behöva reinforcement points nu?

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Neth_Oni »

Focused fire stratagem var med men inte som jag trodde, man kan fortfarande sprida ut buffen från den rätt rejält men att den nu är lättare(?) att dra igång om man kan sätta in ett mortal wound först.

Älskar som en sidnotis att Death guards demonprinsar nu kan ta deras stora flamer :)

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Asphyxate »

JA, har alltid argumenterat för att chargen med fly ska vara horizontell för om man kan engelska hyffsat är det wordat så. Men har ju fått det rulat emot mig massa gånger, inte så kul men roligt att se att man faktiskt hade rätt. Så haha! ;)

Annars tycker jag förändringarna i stort var bra, DSen kanske var lite hård. En kompromiss kunde varit att inte fick köra 9 ifrån fiendens zon men inte inuti eller närmre än så.

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Konfa »

Asphyxate skrev:JA, har alltid argumenterat för att chargen med fly ska vara horizontell för om man kan engelska hyffsat är det wordat så.
Ursäkta det hårda tonfallet, men vad trött jag blir på sådana här argument. Nu har jag inte varit regeldomare på nån turre, så jag ska väl inte personligen ta åt mig, men så här låter det ju på typ varje forum när nån sur nisse äntligen får en faq till sin fördel. Det är ju självklart att domarna också förstår vad som står, de har dock tolkat det som de ansett rimligt. Det finns ingen anledning att försöka angripa någons läsförståelse för att de gör en annan tolkning.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: The Big FAQ!

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har inte codex death guard; är nyfiken på om detta påverkar poxwalkers?
Q: What about rules that add models to existing units; do I need to pay reinforcement points for those models?
A: No (unless the rule itself says otherwise or adding the models would take the unit above its starting size)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar