Forgeworld Nyheter!

Har du hört det senaste från GW?
Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Rasmus »

Elevatorlake skrev:Vet inte om det blev så mycket bättre när han är målad? Dessutom ser ansiktet konstigt ut på den bilden men det är nog bara fotot.

http://battlebunnies.blogspot.co.uk/201 ... guard.html

Edit; fler bilder på corax

http://battlebunnies.blogspot.co.uk/201 ... corax.html
Det är verkligen något lurt med den här modellen för mig.

Åh ena sidan är den här bilden verkligen fantastisk:
Image


Medan den här bilden får mig att hata modellen:
Image

Jag tror det har att göra med ansiktets symmetri, och det faktum att den senare bilden absolut inte fångar någon fart alls förutom den krossade asfalten. Det ser nästan ut som Corvax försöker hoppa bort från fienden istället för att anfalla honom.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

Jag håller med om att poseringen inte fångar någon dynamik utan ser väldigt onaturlig ut. Det närmaste jag kan tänka mig är när vissa fåglar slår ut med vingarna för att se större ut när de blir angripna. Som du säger är det inte självklart om han landar eller är på väg bort.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

En unboxing av corax. Jag är fortfarande inte övertygad. Ser ut som en rätt jobbig miscast mitt i ansiktet också :)

http://battlebunnies.blogspot.co.uk/201 ... oxing.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Excessus »

miscasts är inga problem då FW brukar skicka nytt meddetsamma utan protest.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Ismeno »

Excessus skrev:miscasts är inga problem då FW brukar skicka nytt meddetsamma utan protest.
Det är för att de vet hur dåliga många av deras gjutningar är, men det skeppas ut i alla fall. När man kan köpa "fulgjut" som både är billigare OCH har bättre kvalitet är något allvarligt fel. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Excessus »

Ismeno skrev:
Excessus skrev:miscasts är inga problem då FW brukar skicka nytt meddetsamma utan protest.
Det är för att de vet hur dåliga många av deras gjutningar är, men det skeppas ut i alla fall. När man kan köpa "fulgjut" som både är billigare OCH har bättre kvalitet är något allvarligt fel. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har aldrig varit med om att fulgjut har varit särskilt mycket bättre...och inte heller i särskilt rätt storlek.


Personligen har jag aldrig fått felgjutna saker från FW. Inte en enda gång.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Halvar »

Excessus skrev:
Ismeno skrev:
Excessus skrev:miscasts är inga problem då FW brukar skicka nytt meddetsamma utan protest.
Det är för att de vet hur dåliga många av deras gjutningar är, men det skeppas ut i alla fall. När man kan köpa "fulgjut" som både är billigare OCH har bättre kvalitet är något allvarligt fel. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har aldrig varit med om att fulgjut har varit särskilt mycket bättre...och inte heller i särskilt rätt storlek.


Personligen har jag aldrig fått felgjutna saker från FW. Inte en enda gång.
jag ahr bara köpt FW en gång, aldrig mer. har köpt fulgjut en gång också, det kan jag tänka mig att göra igen.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Ismeno »

Halvar skrev:
Excessus skrev:
Ismeno skrev: Det är för att de vet hur dåliga många av deras gjutningar är, men det skeppas ut i alla fall. När man kan köpa "fulgjut" som både är billigare OCH har bättre kvalitet är något allvarligt fel. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har aldrig varit med om att fulgjut har varit särskilt mycket bättre...och inte heller i särskilt rätt storlek.


Personligen har jag aldrig fått felgjutna saker från FW. Inte en enda gång.
jag ahr bara köpt FW en gång, aldrig mer. har köpt fulgjut en gång också, det kan jag tänka mig att göra igen.
Min erfarenhet också. "Min" fulgjutare gör mycket bättre grejor än FW, tråkigt men sant.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

Jag har inte köpt några titaner eller andra stora grejer från FW men det jag har fått har det inte varit några större problem med, inte mer än vanliga GW-gjutningar. De fulgjut jag har köpt har det alla varit mer eller mindre grava fel med, typ runda saker som är ovala, väldigt tjocka gjutskarvar, saker som varit för tunt gjutna osv.

Jag kanske haft tur med FW och otur med fulgjut men för mig har FW varit bättre.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Röde »

Jag tänker att ni skriver i fel tråd...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar