Forgeworld Nyheter!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Röde »

Jag har tittat igen och igen och verkligen försökt, men jag ser verkligen inte det ni ser... Han ser bara konstig ut.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Jag har tittat igen och igen och verkligen försökt, men jag ser verkligen inte det ni ser... Han ser bara konstig ut.
Är tyvärr benägen att instämma. Kroppshållningen och ställningen ser lite udda ut. Och hela outfiten känns som en actiondocka från He-mans universum.

Men le smak is like de bak.

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Guilliman »

Keibo skrev:
Guilliman skrev:Snyggaste och häftigaste Primarken än så länge ;)
Och det betyder ju ännu mer när det kommer från en annan primark! ;)

Heeelt rätt, mitt ord är lag då jag är the Avenging Son lol ;)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

Gabriel angelos ska bli modell från fw.

https://www.warhammer-community.com/201 ... very-soon/

Själv har jag aldrig riktigt förstått varför gw till synes låtit ett sådant utmärkt och uppenbart marknadsföringstillfälle som dawn of war nästan till synes gå till spillo när det gäller möjligheten att ge ett chapter uppmärksamhet.

Hur många som spelat dawn of war har inte i alla fall någon gång lekt med tanken att starta en ravenwing-armé? Det finns väl typ transfers och kanske ett upgrade pack men jag har aldrig förstått varför man inte gett de en codex på prov i alla fall, alternativt en plats i codex sm med egen chapter tactic och egna specialmodeller.

Ett alternativ hade istället kunna vara att använda sig av ett befintligt chapter i dawn of war som man vill pusha lite mer, t.ex black templars eller liknande. Ett halvkänt chapter som redan har lite grejer men som kan tjäna på lite mer uppmärksamhet.

Nåja, svaret på detta kanske aldrig blir känt.

Edit: sorry, blood ravens är det ju naturligtvis. Korpar som korpar som korpar :)
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 24 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Bengt »

Relic äger säkert en bit av det som först kommit i Dawn of War, så inte like bra marginaler som det GW äger till 100%.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Halvar »

Ravenwing? Du menar blood ravens va? För raven wing är dark angels. Black templars hade en egen codex förut, jävlar vilken bajstornado det blev när de skrevs in i space marine codexen.

Det fanns väl lite bakgrundshistoria om böood ravens i någon codex, men jag är inte ett fan av imperiet och tycker det mesta som härrör dem är ointressant.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

Halvar skrev:Ravenwing? Du menar blood ravens va? För raven wing är dark angels. Black templars hade en egen codex förut, jävlar vilken bajstornado det blev när de skrevs in i space marine codexen.

Det fanns väl lite bakgrundshistoria om böood ravens i någon codex, men jag är inte ett fan av imperiet och tycker det mesta som härrör dem är ointressant.
Helt rätt av dig, här gäller det att hålla isär korparna. Jag var helt fokuserad på att inte skriva raven guard :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

Bengt skrev:Relic äger säkert en bit av det som först kommit i Dawn of War, så inte like bra marginaler som det GW äger till 100%.
Brukar inte det vara tvärtom, att speltillverkaren betalar licenspengar till den som äger ipt, i det här fallet gw?

Eller har de någon form av intäktsdelning?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Elevatorlake »

Jag har googlat lite och det mesta jag hittat är spekulationer att gw gav thq/relic fria händer att göra vad de ville med blood ravens och därför inte vill "ta in de" i sina officiella supplement eftersom det ikte är "deras" chapter.

Å andra sidan kan jag tycka det är riskabelt att helt överlåta så många presumtiva kunders (gamers, helt demografi för den här hobbyn) första intryck av gws ip till en extern part. GW lär väl iofs ha haft veto på vad thq/relic gjorde fluffmässigt så det inte barkade iväg fullständigt.

Men som sagt, de flesta som kommer till hobbyn via dow lär väl ha börjat med att leta efter blood raven-modeller på gws hemsida?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Bengt »

Elevatorlake skrev:
Bengt skrev:Relic äger säkert en bit av det som först kommit i Dawn of War, så inte like bra marginaler som det GW äger till 100%.
Brukar inte det vara tvärtom, att speltillverkaren betalar licenspengar till den som äger ipt, i det här fallet gw?

Eller har de någon form av intäktsdelning?
Relic betalar för använda 40k grejer som GW hittat på. Men sådant som Relic hittat på specifikt till spelen, tex Blood Ravens, kan ägas av dem i större eller mindre grad. Beror på hur avtalen har set ut. Så en möjlig förklaring till att GW inte gör så mycket med Blood Ravens kan vara att de måste betala lite för det, men vem vet. :)

Skriv svar