Ok the ”Bombshell” I really need to use better wording…
”By the end of the next Olympics we will treated to 6th ed Warhammer 40k”
Now that is something that people that follow GW trends have suspected for awhile. So really that is not that earth shattering. What makes 6thed potentially earth shattering is the version of AoBR we will get. For the first time ever neither Xenos, the Warriors of Roboute Guilliman, or the Sledgehammer of the Emperor will be chosen to fill the starter box.
What that means well all of us will have to wait to find out…
Blood of Kittens "bombshell"
Blood of Kittens "bombshell"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Blood of Kittens "bombshell"
Att 6th ed kommer nästa år känns ganska rimligt. Och även om den där informationen är helt påhittad så kan det väl betyda att det är sisters of battle i startboxen?
Man kan alltid hoppas. Eller varför inte Dark Angels vs Chaos (med the Fallen i någon sorts rampljus).
nej, va fan! nu när jag äntligen skaffat mig en regelbok.

oh, well. försiktigt optimistisk.
oh, well. försiktigt optimistisk.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
- theWatchman
Fan 5th är ju faktiskt fortfarande bra... Risken är ju att dom pajjar spelet som dom gjorde med fantasy.
..fast det finns ju många som tycker att nya fantasy är bra mycket bättre än gamla, så tror inte vi behöver oroa oss allt för mycket.
Kan ju hoppas på fri mätning så man slipper känna sig så jävla handikappad av världens sämsta ögonmått (ser fortfarande inte skillnad på 6" och 10"......).
Kan ju hoppas på fri mätning så man slipper känna sig så jävla handikappad av världens sämsta ögonmått (ser fortfarande inte skillnad på 6" och 10"......).
- theWatchman
Tar dom bort ögonmåttsbiten och allt annat som man kan vaa bra på så sabbas ju hela vitsen med tuneringar.evr skrev: Kan ju hoppas på fri mätning så man slipper känna sig så jävla handikappad av världens sämsta ögonmått (ser fortfarande inte skillnad på 6" och 10"......).
Äh, larv. Fantasy är fortfarande ett skicklighetsspel, om än på ett annat sätt än det var tidigare. Dock tycker jag inte att 40k skulle tjäna på en sådan regeländring om inte mycket annat också ändrades (såsom det gjordes i Fantasy).theWatchman skrev:Tar dom bort ögonmåttsbiten och allt annat som man kan vaa bra på så sabbas ju hela vitsen med tuneringar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Mina två favoritönskningar hittils i ett starterkit:
¤ Ecclesiarchy (SoB, utan =I=, men med mer religösa fanatiker) vs Lost and the Damned
¤ Dark Angels vs Chaos (kanske till och med en återgång till ett enda Chaos-codex?)
Annars är nog en av de saker jag hoppas mest på i 6th att fordon hamnar på något slags mellanting mellan dödsfällorna i 4th och bunkrarna i 5th.
¤ Ecclesiarchy (SoB, utan =I=, men med mer religösa fanatiker) vs Lost and the Damned
¤ Dark Angels vs Chaos (kanske till och med en återgång till ett enda Chaos-codex?)
Annars är nog en av de saker jag hoppas mest på i 6th att fordon hamnar på något slags mellanting mellan dödsfällorna i 4th och bunkrarna i 5th.
Varför inte Necrons vs Black Templars i startlådan? Desa ligger väl bäst till för att få nya codexar inom en snar framtid.