Nya iPadböcker

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Nya iPadböcker

Inlägg av guildmaster »

Gw har precis släppt nya digitala böcker till iPads i iTuneStore. DEt som är aktuellt för 40k är:

Codex Necron
Chapter approved: Ork bommer (uppdaterade regeler för de tre WD-planen)
Tactica: Space marine HQ
How to paint Necrons
How to paint Orks (Evil sunz)

+ lite Fantasystuff

http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =22200010a

Jag har precis köpt Orkböckerna. Se om jag kan ge en kommentar.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Re: Nya iPadböcker

Inlägg av guildmaster »

Böckerna är korta, snarae häften, men kostnaden är låg. Jag gissar att GW kommer spotta ut en uppsjö av dessa framöver som komplement till codexarna. Jag tycker det är kul att GW testar nya områden och man kan ju plocka de böcker som man blir nyfiken på eller har nytta av.

chapter approved: Ork bommers, 14 sid 29 kr
Trevligt att Chapter approved har kommit tillbaka. Här är samma regler som kom i WDn för de tre orkplanen men med uppdaterade regler för 6:e. Det innebär säker att de inte kommer släppa en gratis PDF. Man får även målningsexempel, 360 panoreringar och dioramabilder (samma som på webben).

Panoreringarna blir riktigt snygga i hög upplösning. Allt materialet kommer bergis att inkluderas i orkcodexet när det kommer digotalt. Jag gillade denna och lägger hellre 29 kr på något jag har nytta av än köper en hel WD. Betyg: 4 tänder.

How to paint Citadel miniatures: Evil sunz, 17 sid 29 kr
Denn målningsguide fokuserar på hur man målar röda orkplan. Röda ytor, metall, pilot. Man får även bildexempel på Nobs, boyz och deffkoptaz.

Denna bok känns mycked begränsad. Bara scheman för färger (bas, wash, layer och hoghlight). Steg-för-steg-bilderna är bra och tydliga. Jag skulle vilja ha mer tips, trix och metoder. Och gärna mer orker och i andra färger. Kunde de inte slängt in den gula och svarta planen också eller trucks, elites och konverteringar. Så det kunde vara inspiration och hjälp för en hel armé även om det bara täcker en klan. Betyg: 2 tänder
Senast redigerad av 1 guildmaster, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Trevligt med kommentarerna, nu måste jag ju bara skaffa en iPad också
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Att det här kommer att ersätta gratis-PDF:erna känns tyvärr rätt troligt. Och då är det trist att det enbart finns till iPad. Jag skulle kunna tänka mig att betala för extraregler i bra kvalité, men jag tänker inte köpa en iPad för att kunna göra det.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Choose your poison.

White dwarf eller iPad. :)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

guildmaster skrev:Choose your poison.

White dwarf eller iPad. :)
Efter katastrofen med BA-codexen i WD så köper jag inte WD för regler längre. Och eftersom resten av tidningen bara är reklam och tutorials för nybörjare så är det inte så aktuellt. 70 kr för några sidor regler som kanske stämmer? Mäe...

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Konstigt att de ännu inte släppt själva regelboken som digital bok. Den kommer antagligen sälja rätt dåligt eftersom den fysiska boken funnits ute ett tag samt att den även finns som pdf. Man jag väntar tålmodigt..

voigtan

Nya iPadböcker

Inlägg av voigtan »

John_F skrev:Konstigt att de ännu inte släppt själva regelboken som digital bok. Den kommer antagligen sälja rätt dåligt eftersom den fysiska boken funnits ute ett tag samt att den även finns som pdf. Man jag väntar tålmodigt..
är väl inte jätte konstigt, de vill nog få in så mycket pengar som möjligt från den fysiska boken först, sen är det ett rätt stort projekt att göra regelboken till en app för att få in rätt känsla med att ha integrera med appen

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

voigtan skrev:
John_F skrev:Konstigt att de ännu inte släppt själva regelboken som digital bok. Den kommer antagligen sälja rätt dåligt eftersom den fysiska boken funnits ute ett tag samt att den även finns som pdf. Man jag väntar tålmodigt..
är väl inte jätte konstigt, de vill nog få in så mycket pengar som möjligt från den fysiska boken först, sen är det ett rätt stort projekt att göra regelboken till en app för att få in rätt känsla med att ha integrera med appen
Jag tänker så här, det är fler som kommer köpa den fysiska regelboken än den digitala oavsett vilken ordning de skulle släppa dem. Därför hade GW tjänat på att släppa den digitala versionen först eftersom det fanns en hel del som var så ûberkåta på nya regelboken att det antagligen skulle kunnat köpa en iPad bara för att få tag i reglerna först. Som det blir nu kommer "alla" att köpa den fysiska boken och sen ladda ner pdf:en "eftersom jag redan betalat för min regelbok"..

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag tror tvärtom att många kommer att köpa bägge när regelboken väl släpps digitalt om en månad eller två.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar