Blood Bowl - Season 1

Allt som inte är Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Glom
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 sep 2015, 16:51

Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Glom »

Har börjat spela Blood Bowl med den nya boxen, har aldrig spelat förr-bara hört historierna om den galna publiken, de tveksamma domarna och den mytiska ångvälten.

Hittills dominerar människornas mångsidighet över de tunga orcherna och de snabba råttorna. En första försäsongsturnering:
*Orcs-Humans: Vinst till Humans
*Humans-Skaven: Vinst till Humans
* Kvarstår Skaven-Orcs: TBI

Själv har jag börjat fila på ett Nurgle-lag, men vet inte vad jag skall använda som Rotters,
tidigare football-spelare som drabbats av Nurgles Rot (men ännu inte blivit Plaguebearers).
Plague Marines

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Iambroborn »

Måste man ha själva grundboxen eller kan man spela spelet med Death zone season 1 ?

Då tänker jag om man får kompletta regler för själva grundspelet i supplementet. Är vare sig sugen på orker eller humans eller på spelplanen :)

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Jonke »

Du kan köpa bara reglerna i appen tror jag. Testade första gången igår, grymt kul.

Användarvisningsbild
Glom
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 sep 2015, 16:51

Re: Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Glom »

Jag har det inte själv men är rätt säker på att det bara är reglerna för liga-spel och för de andra lagen som finns i Season 1-boken. Alltså inte grundreglerna och inte "random event"-korten.

Reglerna kan man köpa som ebok för 89kr dock. Det kan även finnas några som köper dubbla speluppsättningar och just reglerna och korten skulle de nog kunna tänka sig att sälja?
Plague Marines

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Nora »

Har själv spelat en del BB, dock inte sedan den nya boxen kom ut men vad jag förstår så skall inte reglerna skilja sig nämnvärt från Living Rulbook, som är (har varit) en open source att ladda ner.
Det jag hoppas på är att de har jämnat ut lagen. Innan så var de lite udda lagen avsevärt sämre än de andra och var jag förstod det så var de avsiktligt. Bland annat så brukade ReRolls kosta mer för dessa lag. Alla tre lagen som släppts hör i för sig till de "bra" lagen, men har reglerna för exempelvis dvärgarna ändrats? Någon som vet?

Användarvisningsbild
Glom
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 sep 2015, 16:51

Re: Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Glom »

De riktigt udda lagen som inte finns med i Season 1 har de samlat i en "Teams of Legends"-pdf på bloodbowl.com. Rerolls kostar mer för udda lag ser det ut som. 70.000gp/reroll för mitt Nurgle-lag medan det är 50.000gp/reroll för människorna (o dvärgarna)

(en snabb jämförelse mellan appen och en gammal pdf med Competition Rules, visar att dvärgarna är opåverkade av tidens gång som de bör vara)
Plague Marines

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Blood Bowl - Season 1

Inlägg av Nora »

Jag kom på att dvärgarnas RR alltid har kostat 50k, men de är (var) kassa ändå.

Skriv svar