Xenotactics skirmish spel

Allt som inte är Warhammer 40,000
Xenotactics
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 maj 2017, 11:32

Xenotactics skirmish spel

Inlägg av Xenotactics »

Jag vill dela ut ett figurspel som jag har utvecklat. Spelet är sci-fi skirmish och är inspirerat av Infinity, Song of Blades and Heroes samt Necromunda. Gameplayn är taktisk och baserar sig på en cool aktivations & reaktions mekanism. Grundreglerna är kortta och eleganta men spelet inkluderar samtidigt ett stort utval vapen och karaktärsegenskaper. Du kan använda vad som helst för miniatyrer och spelet har ingen officiell bakgrundsstory.

Jag har speltestat på egen hand men nu vill jag dela ut det till andra spelare. Feedback skulle vara awesome.

Du kan ladda ner spelet här:
http://xenotactics.com/

För att spela behöver du:
3-15 miniatyrer per spelare
3 tiosidiga tärningar per spelare (d10)
Måttband
Miniatyrspelsterräng (du kan använda böcker och utklipta pappersytor som en snabb lösning)

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Xenotactics skirmish spel

Inlägg av Neth_Oni »

är själv intresserad av spelskapande och har själv skrivit flera spel (som kommit olika långt i utvecklingsprocessen :P ) så jag ska absolut kolla igenom och komma med lite feedback. Ser det spännande ut så ska jag försöka få några fler här att testa nån match med mig :)

Xenotactics
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 maj 2017, 11:32

Re: Xenotactics skirmish spel

Inlägg av Xenotactics »

Det här spelet har också genomgått flera redigeringar. Reglerna alldeles annorlunda jämfört med då jag började. Speltestande visar ju ofta att något inte fungerar och att man måste göra ändringar. Efter en tid behövdes det färre och färre ändringar då spelet började ta sin nuvarande form. :)

Jag uppdaterade nätsidan idag, nu är reglerna i html-format så dom också fungerar fint på telefon och ipad. Jag planerar att adda ett warband builder system till nätsidan i framtiden. Så man kan planera sina warbands via telefonen.
http://xenotactics.com

Skriv svar