Spela X-wing med kids?

Allt som inte är Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Spela X-wing med kids?

Inlägg av stormshaft »

Hallåja!

Jag är så galet sugen på X-wing så jag vet inte riktigt vart jag ska bli av, det finns säkert folk i Malmö/Lund-området som spelar så det lär väl inte vara problem att hitta motståndare, men jag undrar hur pass avancerat det är?
Min sjuåring är (också) väldigt förtjust i Star Wars och han har i flera år tittat längtande på att få vara med och spela Warmachine eller 30k men jag tycker det är lite avancerat fortfarande, så jag funderar på om X-wing går att förstå för en sjuåring förutsatt att jag översätter det som behövs givetvis.
Vi spelar en del brädspel här hemma och han kan hantera diverse tv-spel utan konstigheter samt är duktig på att räkna (för en sjuåring).

Hoppas lite att X-wing är en lagom inkörningsport till figurnörderier, plus att jag får leka med rymdskepp tills den dag GW släpper BFG igen.
Någon som spelar/spelat det som kan uttala sig?

[Kirby]
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 okt 2017, 07:30

Re: Spela X-wing med kids?

Inlägg av [Kirby] »

X-wing är definitivt en bra inkörsport! Håll det enkelt med kort och uppgraderingar i början bara. Vet att ett antal farbröder på GAST har spelat med sina kids. Och i grunden är det sjukt simpelt.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Spela X-wing med kids?

Inlägg av stormshaft »

[Kirby] skrev:X-wing är definitivt en bra inkörsport! Håll det enkelt med kort och uppgraderingar i början bara. Vet att ett antal farbröder på GAST har spelat med sina kids. Och i grunden är det sjukt simpelt.
Det var PRECIS vad jag ville höra. :)
Jag tackar för svaret, blir nog en grundlåda imorgon med andra ord. :D

Skriv svar