40K goes MMO

Allt som inte är Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: 40K goes MMO

Inlägg av evr »

Kan ju alltid hoppas att det håller samma klass som WoW. Har väntat i flera år på ett scifi-mmo som inte suger. :)

Spelade till och med Anarchy Online bara för att få leka med bössor, även om det var kasst. :?

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: 40K goes MMO

Inlägg av n00bn »

WoW är ett carebear spel för småbarn. Sen gillar jag i grund och botten inte spelmekanik som går ut på att man ska spela spelet hur många timmar som helst. Nån måtta får det vara. Jag hoppas innerligt att det inte blir som WoW.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: 40K goes MMO

Inlägg av paintner »

n00bn skrev:WoW är ett carebear spel för småbarn. Sen gillar jag i grund och botten inte spelmekanik som går ut på att man ska spela spelet hur många timmar som helst. Nån måtta får det vara. Jag hoppas innerligt att det inte blir som WoW.
Är inte meningen med ett socialt onlinespel att man ska kunna spela det i flera timmar?
Vad man däremot kan ha åsikt om angående WoW är ju att man måste spela samma instanser om och om igen ...

Men svårt att göra en story i ett spel med så mycket folk.
- black templars @ time of ending -

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: 40K goes MMO

Inlägg av Mutt »

paintner skrev:
n00bn skrev:WoW är ett carebear spel för småbarn. Sen gillar jag i grund och botten inte spelmekanik som går ut på att man ska spela spelet hur många timmar som helst. Nån måtta får det vara. Jag hoppas innerligt att det inte blir som WoW.
Är inte meningen med ett socialt onlinespel att man ska kunna spela det i flera timmar?
Vad man däremot kan ha åsikt om angående WoW är ju att man måste spela samma instanser om och om igen ...

Men svårt att göra en story i ett spel med så mycket folk.
Ingen spelar väl WoW i "flera timmar"? Där handlar det mer om "flera dagar" eller "flera veckor" eller ännu värre. Det dryga är när man måste springa och slå ihjäl samma sorts monster i 3 timmar bara för att samla ihop några saker som de har på sig i ett fall av 100.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: 40K goes MMO

Inlägg av paintner »

Mutt skrev:
paintner skrev:
n00bn skrev:WoW är ett carebear spel för småbarn. Sen gillar jag i grund och botten inte spelmekanik som går ut på att man ska spela spelet hur många timmar som helst. Nån måtta får det vara. Jag hoppas innerligt att det inte blir som WoW.
Är inte meningen med ett socialt onlinespel att man ska kunna spela det i flera timmar?
Vad man däremot kan ha åsikt om angående WoW är ju att man måste spela samma instanser om och om igen ...

Men svårt att göra en story i ett spel med så mycket folk.
Ingen spelar väl WoW i "flera timmar"? Där handlar det mer om "flera dagar" eller "flera veckor" eller ännu värre. Det dryga är när man måste springa och slå ihjäl samma sorts monster i 3 timmar bara för att samla ihop några saker som de har på sig i ett fall av 100.
Så var det ju mer förr. De har ju gjort WoW så satans lätt nu.
Spelade det när det kom ut och satt o harvade och det tog en evighet att få sitt mount osv.

Sen spelade jag det för något halvår eller år sedan då guildet hade en lite återkomst då vi alla hade en månads gratisgrej och det tog fan inte mer än 2 dagar att komma till level 40, om ens det. Och då snackar vi inte effektiv tid heller.

Så de har gjort spelet totalt 3års-vänligt.
- black templars @ time of ending -

WarriorsOfTheLight
Inlägg: 37
Blev medlem: 24 jul 2011, 12:25

Re: 40K goes MMO

Inlägg av WarriorsOfTheLight »

Pax för gretching!
"We make you look like grots"

Skriv svar