Space marine spelet !

Allt som inte är Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Zurken »

Vadå DoW gills inte, det är ju sjukt bra! Både ettan och tvåan. Eller är det en digital konvertering av figurspelet du är ute efter? Finns sådana communities på nätet (inte så mycket att titta på, men spelmekaniken finns där).
Alexander Merinen

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Mork »

Provade också Space Marine...eller snarare, provar.
Ska man spela en splatter/shooter så ska den vara antingen 40K eller STAR WARS baserad. Så där har den samlat in
de pluspoäng jag brukar ge ett spel. Kan dock tycka att själva spelandet känns lite sådär.
Väldigt mycket springande i tomma "korridorer" för att möta en våg av fiender.

Positivt är ju att det faktiskt är ganska utmanande på sina ställen redan på "normal". Hitintills iaf.
Fick just tag i Thunderhammern... :P

Som kvällsunderhållning ger jag det 4/5.
Som spel i konkurrens med andra spel så blir det 3/5.

Värt pengarna men kanske inte direkt årets hit.
Mork, the articulate ork!

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Kerrai »

Dom har ju verkligen en bra bas i alla fall. Space Marine II kommer säkerligen vidja vyerna och pröva ännu mer
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space marine spelet !

Inlägg av HeadWar »

Zurken skrev:Vadå DoW gills inte, det är ju sjukt bra! Både ettan och tvåan. Eller är det en digital konvertering av figurspelet du är ute efter? Finns sådana communities på nätet (inte så mycket att titta på, men spelmekaniken finns där).
Kanske är det bra, men det är inte ett strategispel. (S:et i RTS är sjukt missvisande...)

Vill man ha något där man kontrollerar enskilda gubbar finns Chaos Gate.

Jag tänkte säga att någon kanske borde skapa ett Land Raider General, sen kom jag på att det ju faktiskt redan finns.

Rites of War har samma spelmekanik som Panzer General.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Claimh_Solais »

Kerrai skrev:Dom har ju verkligen en bra bas i alla fall. Space Marine II kommer säkerligen vidja vyerna och pröva ännu mer
precis allt som finns är toppen , älskat marines sen jag va tio år (är 26 nu) och är inte besviken på något.
du är en enorm biff i metall som köttar ALLT , awesome men ändå är du inte odödlig i spelet

men man saknar en del , skulle va kul om man hade en lite mer meny att bygga sin marine uppgradera vapen osv (typ som i dead space)
kanske tillomed få terminator rustning , sådant är alltid kul att pyssla med

skulle även va awesome att se lite fordon , varför inte styra en dreadnugth i någon del ?

sen tycker jag spelet är lite för linjärt (men det är ju action spel så) men skulle va kul med lite alternativa vägar och lite mer att utforska

men annars sjukt bra och härligt 40K spel

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Zurken »

@Headwar

Bara för att RTS bygger mest på taktik och att anpassa sig efter vad situationen kräver så finns det en hel del strategi i det också. I varje vettigt RTS så krävs det att man innan man sätter igång att man har en övergripande strategisk plan i hur man vill dominera och slutligen besegra sin motståndare, kanske inte så mycket om man bara spelar singleplayer, men RTS handlar (enligt mig) främst om att besegra mänskligt motstånd.

Nu går jag lite OT, men RTS är min favorit genre så jag måste försvara den om någon pekar illa åt den :ugeek:

Men om man med strategispel endast menar Turn Based Strategy så kan ju säga så :P...

/nördrant

Har just nu ingen Dator att spela nyare spel på, men Space Marine verkar som ett riktigt bra spel, skulle gärna testa den om jag får chansen.
Alexander Merinen

Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Malleus »

Zurken skrev:Vadå DoW gills inte, det är ju sjukt bra! Både ettan och tvåan. Eller är det en digital konvertering av figurspelet du är ute efter? Finns sådana communities på nätet (inte så mycket att titta på, men spelmekaniken finns där).
RTS kallar jag inte strategispel, + att spel mekaniken med X i hälsa och att den långsamt går ner a'la Dune2 och alla efterföljare är oxå B, antingen är du ur stridbart skick efter en träff eller så tog rustningen smällen...

Däri inte sagt att DoW är ett underhållande spel, men det gills inte som ett strategispel enligt min mening...
För lite strategi och för mycket "vem kan hålla reda på flest squads samtidigt" =)

Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Malleus »

HeadWar skrev:
Zurken skrev:Vadå DoW gills inte, det är ju sjukt bra! Både ettan och tvåan. Eller är det en digital konvertering av figurspelet du är ute efter? Finns sådana communities på nätet (inte så mycket att titta på, men spelmekaniken finns där).
Kanske är det bra, men det är inte ett strategispel. (S:et i RTS är sjukt missvisande...)

Vill man ha något där man kontrollerar enskilda gubbar finns Chaos Gate.

Jag tänkte säga att någon kanske borde skapa ett Land Raider General, sen kom jag på att det ju faktiskt redan finns.

Rites of War har samma spelmekanik som Panzer General.
Aaaah, Hederliga spel, där båda är rätt bra, speciellt eftersom de är byggda till ett mycket äldre 40K!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Space marine spelet !

Inlägg av Jocke Rapp »

Flyttade till Övriga spel eftersom det här handlar om ett TV-spel.
/Admin

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Space marine spelet !

Inlägg av eldrak »

Asch, nu blev jag ju sugen på att plocka fram Final Liberation-skivan för att sparka lite orkrumpa.

Skriv svar