Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av Serpent »

Kreufeldt skrev:
Gonka Koff skrev:Det finns en trevlig spelgrupp i stan som spelar betydligt bättre än dom målar. Jag röstar för att tillåta omålade gubbar fast med ett lagom straff för att ge folk en morot att sätta igång att måla!
Jag tycker att lagom straff är att man inte använder omålade gubbar. Det är dessutom en grymt bra morot till att färdigställa saker.
Fem muterade tummar upp!

Om jag har möjlighet att komma, dyker jag upp. (Ska se om flickvännen är i stan och positiv till besök med nörduppehåll, bara...) Då röstar jag för 1850 komp 1. Mest för att jag vill få grodspö av stockholmarna. :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av Konfa »

Jag är riktigt dålig på att få loss/ta mig tid tid mellan turneringar för målandet, men förordar ju ur min mycket subjektiva vinkel hellre hårt straff än förbud. Det i sig är en bra morot och förhoppningsvis kanske lite omålat kan uppvägas med bra stämning.

Glapojke
Inlägg: 76
Blev medlem: 15 apr 2010, 10:13

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av Glapojke »

Jag brukar inte ens lyckas ta mig tid att provspela mina listor innan en turnering, och målning hamnar en bra bit ner efter spelandet hos mig också tyvärr, så även min högst subjektiva åsikt är att jag gärna tar ett hårt straff än en diskning.

Men, såklart TOs val, och jag kommer försöka dyka upp hursom, nån gång måste man kanske hinna måla också :)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av Flogger »

Jag ska jobba en vecka i Stockholm i sommar så om turneringen är mellan 8-18e juni är jag gärna med. Endagars en söndag vore exemplariskt ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av max_elmgren »

Den söndagen den 14.e Juni. kan jag hålla Turnering!
Då är lokalen troligtvis ledig måste kolla med teatergruppen om jag kan ha nedervåningen då. Tyvärr är lokalen inte så stor så jag kan bara ha 26 spelare där, (och förra gången var det lite trångt) men med lite kärlek så går det nog bra.
Det datumet måste även allt ställas iordning samma dag, alltså precis på morgonen som förra gången, däremot!

Den 28.e Juni kan jag hålla tvådagars eller en på lördagen/söndagen, och kan ställa iordning när fan jag vill!

sen har vi 12-13 Juli, då går det också ha endagars antingen lördag eller söndag eller tvådagars. Övernattning är ju det lite krångligare, och det finns inget vandrarhem eller hotell på en ganska bra bit. Så man får fråga runt i tråden i så fall om man kan sova hos nån. Eller så får man helt enkelt åka kollektivtrafikens tunnelbana till närmsta hotell/vandrarhem.

men vi har alltså tre datum: Jag kan vilket som helst, men denna gången behöver jag mer hjälp än förra gången. Så helgen där jag får mest hjälp prioriteras före en annan.

14/6 (OBS! krockar med TOK42 i så fall)
27-28/6 (OBS! krockar med Ulricehamns open IV i så fall)
12-13/7

Men det verkar som dubbelturnering går bort och lågpoängs och högpoängs går bort, så det blir 1850p, sen sitter jag och tittar på 1-komp eller 0-komp.

Vad gäller målningkrav så hade jag förra gången målningskravet ''minst halva armén helt målad'' eller ''hela armén minst halvmålad'' (Plus olika poäng för hur målad den är, färdigmålad 10p, snygg 15p, top notch 18p)
Låter det Fair, då får alla som lagt ner sin själ i målandet lite mer än bara beröm.

Nu ska jag äta Mouilles Frites

Fredde_88
Inlägg: 176
Blev medlem: 30 jul 2013, 21:08
Ort: Uppsala/stockholm

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av Fredde_88 »

Jobbar hella somaren men lördagen den 14eller 28skulle passa mig.
Var i stocholm bruker ni köra?

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av kraftman »

Själv har jag inte exakt koll på datum som funkar i sommar, men generellt så är väl flest folk bortresta i Juli.

Komp 0-1 funkar bra och målningspoäng som morot är också bra, men borde inte spela jättemycket roll tycker jag. Alla KAN inte måla jättebra så skillnaden mellan tabletop och riktigt snygg borde inte ge så himla stor skillnad i poäng. Det är nog bra som du föreslog !

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av Gonka Koff »

Jag gillar målningskraven som du skrivit. Undviker gärna krocken med Ulricehamns Open eftersom jag ska dit
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av z3bb3 »

kraftman skrev:Själv har jag inte exakt koll på datum som funkar i sommar, men generellt så är väl flest folk bortresta i Juli.

Komp 0-1 funkar bra och målningspoäng som morot är också bra, men borde inte spela jättemycket roll tycker jag. Alla KAN inte måla jättebra så skillnaden mellan tabletop och riktigt snygg borde inte ge så himla stor skillnad i poäng. Det är nog bra som du föreslog !
+1
Tycker det blir lite knäppt om man tycker om själva tävlingsmomentet och lägger ner själ på att måla arméen,
men tyvärr inte har den där estetiska ådran i sig och därmed får "straff" (mindre bonus) för det.
TT kan nog alla lyckas pensla fram (förutsatt att tid/lust finns).
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Stockholmsturnering i sommar. vilken sort?

Inlägg av max_elmgren »

Jag tycker man ska straffas om man inte målat klart och det ska vara grovt. Dock gäller poängsumman för tvådagars turnering. Det får självklart vara lite mindre poäng för endagars. Kanske 0-5-8-10.
Där en färdigmålad enhetlig armé med normal basning och highlights får 8p.

Skriv svar