Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep -15

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Denkan »

Kan kankse bli en GarageGamers bil också :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Röde »

Denkan skrev:Kan kankse bli en GarageGamers bil också :-)
Då kan jag kanske vara sugen på att åka med...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Serpent »

För oss som har arbete som inte går att ta ledigt från (inte utan inkomstbortfall i alla fall), är spel redan fredag på andra sidan landet mer eller mindre omöjligt. Det är inte dyrt med själva evenemanget, men att dessutom tappa en fredag samt behöva flyga... :(

Men upplägget låter oerhört trevligt. Tummar upp på det!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:För oss som har arbete som inte går att ta ledigt från (inte utan inkomstbortfall i alla fall), är spel redan fredag på andra sidan landet mer eller mindre omöjligt. Det är inte dyrt med själva evenemanget, men att dessutom tappa en fredag samt behöva flyga... :(
Det är något vi måste respektera och ha i åtanke.. Kommunikationerna hit är inte de smidigaste.
Det kan bli så att upplägget ändras för att passa resande fastlänningar bättre! :D
För den som enkelt kan ta sig till Nynäshamn eller Oskarshamn så behöver det dock inte bli så dyrt med resa, vi hämtar och lämnar gärna i hamnen och vi tror att båtarna fortfarande kör på nära nog sommarschemat i september.

Ingenting är spikat, jag mest känner på intresset efter en öppen diskussion mellan oss inblandade om upplägget, så att jag har lite reaktioner att ta med mig till nästa möte.
Det är klart vi skulle kunna köra vanlig standard med 4+1 eller 3+2 lör och sön, men då blir det som vilken annan turnering som helst, spela-äta-spela-äta-spela-sova-äta-spela-hem, och då tror jag vi får svårt att få hit folk, alla i gruppen är dock inte av den inställningen.
Det kostar ju som sagt att ta sig hit och då tror jag att det behövs att få till ett större värde av investeringen i resekostnader, en upplevelse som är mer än bara en turnering, sådana finns det bättre versioner av på fastlandet, som alla kan ta sig till enklare och billigare.
Som en långweekend på Gotland där det även spelas 5 matcher 40k. :D

Vem vet, det kanske tom skulle vara attraktivt för deltagares respektive att kunna haka på, om några känner varandra sedan innan kan de njuta av stan och ön när det spelas 40k, grillkvällar kan så klart alla vara med på.
Att ha det som möjlighet kanske skulle underlätta förhandlingarna för några potentiella deltagare. :mrgreen:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Ancalagon »

Skulle det inte gå att arrangera något för 3 dagar inklusive fredagen men där själva "main event" turneringen är 3+1 matcher lördag- söndag? Måste man verkligen ha 5 games i en turnering liksom, speciellt om själva tanken är mer avslappnat och tänkt lite mer åt umgängeshållet?

Då kan man ha diverse lösa "beer and pretzel" spel på fredagen? Finns gott om roliga varianter av 40k man kan köra, även om det blir relativt få personer på fredagen. Kill Team, Zone Mortalis, mindre slag, carnage etc etc

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Kaptenen »

Det går absolut att ha ett sådant upplägg också.
5 verkar vara det magiska numret på turneringar, men för min egen del går det lika bra med 4.
Vi får bolla det inom gruppen, kanske 3+1 är en bättre lösning för oss med vårt planerade upplägg.
Senast redigerad av 2 Kaptenen, redigerad totalt 8 gång.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Trulsante »

Jag är helt för 4 matcher och annat mjukspel på fredagen! Blir mer och mer tilltalad av initiativet :) Hoppas det kan bli av!

Jag har pratat med frugan och hon är inte oäven ;)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av patrik thoren »

Hur går det blir det något eller?

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Kaptenen »

Jag tror det Patrik.
Att komma överens om upplägg verkar vara den stora utmaningen och vad det än blir för beslut så blir några missnöjda.
Jag hoppas vi kan gå ut med spikad info innan sommaren.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Nurgle »

Jag håller med föregående - det är inte dyrt för vad man får. För studenter/ungbarn är det mycket pengar men då är kanske 40k fel hobby med tanke på kostnaderna i övrigt?

Jag har gotländsk fru så får hon för sig att hälsa på sina päron så kanske jag faktiskt hakar på till Gotland denna gången :)

Skriv svar