Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep -15

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep -15

Inlägg av Kaptenen »

Vi planerar för en spelhelg i Visby, sannolikt i September 2015.
Vi har några riktlinjer uppdragna, men behöver stöd på vägen på flera olika sätt.

Vi vet att det är dyrt att ta sig hit, så vi har ett lite annorlunda tänk för att ge tillbaka mesta möjliga värde för pengarna.

Gotland är magiskt, och att ta hit ett gäng från fastlandet för att plöja igenom ett tajt spelschema i en lokal med sovsal tror vi inte riktigt på, sådana turneringar finns det massor av på fastlandet, som på många sätt är mycket bättre än vad vi skulle kunna sy ihop. (Tillgänglighet, kostnad, terräng etc..)
Om ingen får se något av ön, varför då välja att åka hit?
Vi vill istället ha ett glest schema med plats för umgänge och sidoaktiviteter, bra mat och bra sovplatser.
Mer en bekväm Spelhelg än en Turnering.

Just nu lutar det åt ett upplägg som spänner fre-sön.
Typ:
Två matcher fredag, två lördag och en söndag.
Lokalen innehåller utöver bra rum att spela i även ett vandrarhem och en laserdome bana, och bemannat kök som ser till att det blir bra käk till frukost, lunch och middag.
Kanske en omgång Laserdome fredag kväll och grillkväll vid havet lördagkväll.
Kanske bilar redo på morgonen för alla som vill börja dagen med att hoppa i sjön före frukost, det är 3 minuter med bil till närmsta badplats från lokalen.
Prismässigt skulle vi troligen hamna kring 1500 kr för deltagande, där det då ingår bra mat, bra boende och såklart spel och aktiviteter.

Vad tror ni?

Är det för dyrt för att få hit folk? Med resa så blir det säkert 3000+ för helgen.
Är konceptet, med glest schema och två nätter, för utdraget?
Är det välkommet att ha annat än spel på agendan, såsom tex grillkväll och/eller laserdome?
Räcker 10 spelplaner, eller bör vi ha plats för ännu fler deltagare än 20?
Vad ska vi som förstagångsarrangörer speciellt tänka på?
Ligger det någon klassisk stor turnering i September som vi inte ska krocka med?

All feedback uppskattas!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Silvertejp »

Nu är jag fattig student och skulle inte ha råd att åka på ett sånt evenemang, men det låter supertrevligt! September är dessutom en ganska gles turneringsmånad vanligtvis.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Denkan »

Skulle vara hur nice som helst.
Pengafrågan är en aspekt man får ha i åtanke om man vill sikta in sig på en myshelg.

Jag skulle nog försöka få dit lagom med folk :-) mellan 10-20 för att få en bra turre också.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Katarsis »

Alltså 1500kr för boende två nätter, mat och turnering är typ ingenting. I vanliga fall kan jag lätt lägga kanske 400-500kr per natt för boende, 300kr per dag för mat, och uppåt 500kr för själva turneringen, samt omkostnader. Jag är lite smått intresserad och kanske inte kommer på detta; jag ville mest påpeka att det inte alls är dyrt i förhållande till vad man får jämfört med en vanlig turnering (som inte kan erbjuda boende).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Naz87 »

Låter fantastiskt trevligt. Får jag tillstånd av regeringen (Fru, Barn, Hund) kommer jag garanterat!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av L3go »

Precis som Mattias skriver, så känns det inte mycket mer än vad man ändå pyntar ut för en spelhelg. I alla fall för dem/oss som gärna avstår från "konventsboende".
Jag tycker det låter toppen.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av MITTZ »

Jag hade gärna kommit!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av RUNE »

Jag gillar helt klart upplägget med högmysfaktor, gott om tid och eventuellt andra aktiviteter. Med två matcher per dag hinner man kanske spela klart matcherna. :D Priset har jag inga invändningar emot. För att citera Stuart i Spin City: "Paid more to get less".
På ett sådant här arrangemang hade jag nog rekommenderat att ni tog in en förskottsbetalning från intresserade som vill anmäla sig.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Trulsante »

Tycker det låter som ett kungligt upplägg och inte alls för dyrt med tanke på att hobbyn i övrigt kostar en hel del, i både pengar och tid. Och där har vi där skon möjligtvis klämmer för mig - tiden. Fru och barn kan ställa till det, men med framförhållning tror jag att jag kan förhandla mig till en resa till Sveriges mesta ö!

Blir det utannonserat är jag definitivt sugen! Kanske kan det bli en TOKbil från västkusten...? ;)

*edit RUNEs förskottsbetalningsidé är mycket bra i turneringssammanhang! Då står man inte som spelförening med felbudgetering.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep

Inlägg av Boggalogg »

Det här låter onekligen fantastiskt! Ska kolla intresset i M-Wolf, kanske kan bli en bil med banjospelare.

Skriv svar