Rapportering från ETC

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Image

Jag fick såklart Infiltrate på Warlordtrait, så jag kunde se hela den relevanta delen av spelplanen med alla mina skyttekillar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av daskad »

Terrängen såg ju lite halvkass ut imo
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

A hero has fallen.
Image
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

daskad skrev:Terrängen såg ju lite halvkass ut imo
Det är tyvärr väldigt varierande terräng. De låga borden ser för det mesta ut typ såhär:
Image

Medan toppborden kan se ut såhär:
Image
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Robert blir "whipead av någon noob".
Image

Medan Henrik Hit and Runnade iväg från Talosformationen. Vi tror att det var bra.
Image
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Woohoo! Insåg att Tjeckien är dett land med shandy på burk. Här skall festas. Eller, hmmm, 1,9% alkohol. Vi får jobba bättre helt enkelt.

Image

Neggo-robert tycks klara sig mycket bättre än vad han trodde, så det kan nog bli poäng där.

Henrik fick en konstig Hit and Run-ruling mot sig, men det ser ut att klara upp sig. "I'm to stupid for this game" svarar han på frågan om hur det går.

Jimmy vinner, men kanske inte så stort.


Det blir ingen mer match idag, utan vi tar tre imorgon istället.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av DHettNeck »

Vad var det konstiga i rulingen?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:Vad var det konstiga i rulingen?
Att man måste gå alla tum som man slår fram. Kanske står i ETC-FAQn?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av DHettNeck »

Så är det ju alltid.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Rapportering från ETC

Inlägg av Katarsis »

Kort rapport match 2.

Jag möter Mechanicus med 7 Pods, massa gubbar, 5 kycklingar och en krabba. Spelplanen är ganska öppen (inte för att vara ett ETC-bord dock) och det är 4 Eternal, 3 kort varje runda och Vanguard Strike.

Jag får Infiltrate som Trait och han får Stealth i ruiner. Jag börjar deploya och ställer en Riptide och en Skyray på ena flanken, Bastion med ensam Etheral och Riptide på andra, och en Skyray i mitten. Infiltrerar sedan Broadsiders och Crisisstjärnan i mitten för att kunna Intercepta och vara med och skjuta på allt.

Han reservar allt och får första rundan.

R1
Han dimper ner med plasmasnubbar mot varje Riptide och Haywire mot en Skyray. En Pod kommer ner på helt andra sidan planen vid mina Kroots som inte gör något. Bra bait. Jag interceptar ihjäl två Pods, får first blood och dödar några snubbar på köpet. Jag slår ganska bra på mina saves så Riptidesen har ett respektive två wounds kvar och Skyrayen har ett hullpoint kvar. Etheralen får en Heavy Flamer i huvudet i Bastionen och dör. En en gång bra bait (han borde väl ha kommit ner med en Haywire-enhet till). Han väljer att inte ens försöka ta både Ascendancy och Supremacy som han slog fram, konstigt.
I min runda skjuter jag ihjäl alla hans gubbar som kom ner.

R2
Lite fler gubbar dimper ner i Pods, och kycklingarna kommer in och gömmer sig. Jag interceptar och dödar massa gubbar. Endast en Skyray dör när han skjuter. Han ger upp efter det. Tråkig match för båda.


Så summerat så har det vart två spelmäsdigt ganska tråkiga matcher med självklar utgång, så jag har större förhoppningar på morgondagen. Kanske får möta någon av alla de 100'000 Knightlistor som finns här.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar