Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Information om kommande och spelade turneringar
fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

Hej Toxic Games!

Tack för en skitrolig turnering! Extra roligt eftersom jag kom 2a och fick typ den snyggaste pokalen ever. :D

ROS: Gött med kiosk och gratis kaffe etc. Inte förväntat på första turneringen så det var asnice. SJukt responsiva också (frågade efter zero första dagen och det fanns där redan dag 2. Much apprecieted!). I övrigt så var det fina bord och trevligt arr, dessutom så var lottningen oväntat effektiv trots att den gjordes manuellt. Det kom fram ganska snabbt och jag spelade iallafall på olika bord varje game så det var ball. En annan grej som var trevlig var missions som var varierade och lite random, det var bara roliga missions med en del grejer som var riktigt tuffa. Toxic Relic FLUFFMISSION (L)!

Ett annat plus var kompnivån, tyckte personligen den var perfekt. Det var inte TOK mys men inte okompat utan folk tog lagom hårda listor och vi fick se lite saker som man annars kanske inte får se så mycket (Knights te.x) på turneringar.

RIS: Lokalen var fett cramped. Det var tidvis svårt att gå mellan borden och det var ofta man gick in i folk och tyvärr trots öppna dörrar blev det väldigt varmt och ganska sunkig luft. Dessutom så gjorde bristen på utrymme mellan borden att det blev svårt att sätta sig utan att sitta ivägen för folk = trötta ryggar och fötter = griniga gubbar.

Dessutom så kanske man nog ta till sig genom hur mycket frågetecken det var kring missions att man ska skriva ut lite mer info. (Max kort på handen t.ex) Turn -> Game Turn eller Player Turn etc. Detta funkade ju bra eftersom ARR var hjälpsamma men men.

Överlag så hoppas jag att ni fick blodig tand för att arrangera och kommer annordna fler turneringar snart! *

Puss!

PS: Förväntar mig att Björn kommer med Komp 10 KDK med dubbla blodtörstare nästa turnering!

PSSS: Kan vi få en lista på alla placeringar? Inte bara TOP 3 som är viktig jue ;)

shadowww
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 nov 2011, 16:58

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av shadowww »

Trevligt att höra. :D

Beklagar förvirringar ang missions, tabbe från min sida. Har tagit lärdom till nästa gång o har redan några idéer hur jag ska förhindrat nästa gång.
Hoppas det inte slog till någon allt för negativt.

Tyvärr kan jag ej ge svar ang resultaten men ska kontakta ansvarig. :)

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Guilliman »

Någon glömde sin regelbok på turneringen. Toxic har den så länge.


Regelboken är hardback.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

Kan vara min! Ska dubbelkolla om jag har den när jag kommer hem ifrån jobbet! Har inget minne av att jag packade ner den så därför jag misstänker att det kan vara min!

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Guilliman »

Gör så :)

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

hittade ingen bok här hemma :-( med all sanolikhet är den nog hos er så jag vet ej hur vi ska lösa det men vi kan ta det genom pm istället!

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Guilliman »

fauh skrev:hittade ingen bok här hemma :-( med all sanolikhet är den nog hos er så jag vet ej hur vi ska lösa det men vi kan ta det genom pm istället!

Vi löser det, pm address osv så skickar vi den :)

Skriv svar