Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Information om kommande och spelade turneringar
Roderic
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 nov 2011, 07:47

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Roderic »

shadowww skrev:
Roderic skrev:Min lista(första Demonlistan) är också felaktig.
Nurgle Heralden kan inte ta C1 på sina mastery levels så han droppar dem helt istället så blir listan regel-korrekt men på 1800p.

Jag säger behåll den ändå, det är 2extra warp charges till de andra psykerna. Discipline of Nurgle är väll C1?
Discipline of Nurgle är CSM-varianten. Daemones heter Discipline of Plague vilket ligger på C2 då den är bra mycket bättre än Nurgle.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Hylander »

nerash skrev:
Listorna kommer även genomgå en subjektiv bedömning. Där kan inga listor får sänkt komp, däremot kommer vissa listor kunna få höjd komp om de inte använt sina kompminus ordentligt eller tagit onödiga minus.
Denna delen kan nog vara värt att titta på. En hel del listor tycker kan hamna här å få lite plus. Tänker kanske främst på Systrarna och tetradlistan...

Min skall verkligen inte ha plus dock ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Hylander »

Hmm ger jag mina motståndare poäng nu.... :shock: :oops: :shock:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

mtz skrev:Samma med bikesquaden i samma lista

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Kanske försvunnit i aids formateringen. Detta är listan i sitt ursprugsformat https://docs.google.com/document/d/1aS6 ... =drive_web

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

Hylander skrev:
nerash skrev:
Listorna kommer även genomgå en subjektiv bedömning. Där kan inga listor får sänkt komp, däremot kommer vissa listor kunna få höjd komp om de inte använt sina kompminus ordentligt eller tagit onödiga minus.
Denna delen kan nog vara värt att titta på. En hel del listor tycker kan hamna här å få lite plus. Tänker kanske främst på Systrarna och tetradlistan...

Min skall verkligen inte ha plus dock ;)
Tetrad listan är väl ganska hård om man inte har en stenhård enhet som kan hantera stora monster lätt... typ bikes med 2+/3++ och 4+ feel no pain....

;)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Hylander »

:D :D

Äh prinsar utan rediga grejer dakkas bara ned. Systrar tja de är ju... IG snubbar i 3+. Som bara dakkas ned ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

På tal om tetrad listan så kan väl egentligen inte demonprinsar rulla på csm spellsen egentligen? Om så är fallet borde nurgle heralden också isåfall?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Hylander »

fauh skrev:På tal om tetrad listan så kan väl egentligen inte demonprinsar rulla på csm spellsen egentligen? Om så är fallet borde nurgle heralden också isåfall?
Ingen av dem kan väl rulla på CSM de är väl CD. Så minst class2, eller?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av fauh »

Hylander skrev:
fauh skrev:På tal om tetrad listan så kan väl egentligen inte demonprinsar rulla på csm spellsen egentligen? Om så är fallet borde nurgle heralden också isåfall?
Ingen av dem kan väl rulla på CSM de är väl CD. Så minst class2, eller?
Ja exakt. Vilket gör att alla hans prinsar kommer kompa satan eftersom de har minus som om de tar class 1

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Landskrona 40k Turnering 13-14 Augusti 2016

Inlägg av Spell Familiar »

Hylander skrev:
fauh skrev:På tal om tetrad listan så kan väl egentligen inte demonprinsar rulla på csm spellsen egentligen? Om så är fallet borde nurgle heralden också isåfall?
Ingen av dem kan väl rulla på CSM de är väl CD. Så minst class2, eller?
Rätt som alltid Hylander.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar