Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Information om kommande och spelade turneringar
TwiggySpinxios
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 aug 2016, 22:35

Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av TwiggySpinxios »

Hej alla fina människor som kom på Toxic Games turnering som var denna helg.
För er som undrar så är jag tjejen som tog emot poängen och satt i kassan till den lille kiosk som fanns.
Tack för att ni kom och jag hoppas ni hade lika trevligt som jag.

Här kommer resultatet från denna helg:
1: Pär Hylander, 87 Poäng
2: Willhelm Ericsson, 81 Poäng
3: Tomas Christensson, 79 Poäng
4: Daniel Johansson, 73 Poäng
5: Mikael Christensson, 72 Poäng
6: Johan Persson, 71 Poäng
7: Dag Samuelsson, 70 Poäng
8: Michael Carl, 68 Poäng
9: Nils Carlén. 62 Poäng
10: Johan Edvinsson, 62 Poäng
11: Max Elmgren, 59 Poäng
12: Mats Danhage, 56 Poäng
13: Kim Rasmusson, 53 Poäng
14: Hans Bogg, 52 Poäng
15: Fredrik Einarsson, 49 Poäng
16: Alexander Elmgren, 44 Poäng
17: Bengt Sjödin, 41 Poäng
18: Simon Troell, 37 Poäng
19: Sebastian Henriksson, 33 Poäng
20: Mathias Karlsson, 17 Poäng

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av Spell Familiar »

Hej Toxic Games!
Tack för en jätterolig turnering med många sköna skratt och några bittra tårar.

Ris: Missionsen var i mitt tycke i grunden bra och tanken var god. Men det saknades ett par småsaker för att göra dem tydliga. Jag gillar att man vågar ta ut svängarna och det ska provas men att inte ha någon max handsize och att kunna klara obegränsat med TO varje match blev kanske lite redundant. Det var inte jämnt i TO i någon av mina matcher. Antingen tog man alla poängen för TO eller så tog motståndaren det. Kanske så man vill ha det men för mig känns det konstigt.
Lokalen var ju i minsta laget men det snackade ni själva om så kanske onödigt att nämna. Nästa gång hoppas jag också att vi kan lämna modellerna i lokalen över natten. Går säkert att lösa.

Ros: Service-mind var det inget snack om. Det märktes tydligt att arr verkligen ville och arbetade hårt för att alla skulle ha trevligt och att allt skulle vara smidigt. Fritt kaffe är en stor, stor bonus och att det bara finns en kiosk är super (nästa gång önskar jag att den också säljer lite frukt)!
Toxic-Relic är så roligt att det nästan är tramsigt! Riktigt bra mission men en haywire-hit på fordon är kanske lite i hårdaste laget. Om man istället ger -1 i pansar i alla attityder reflekterar det mer -1T som gubbar får. Det innebär att motståndaren faktiskt måste allokera skytte eller cc för att få loss reliken. annars kan han bara vänta tills rhinon går sönder av sig själv. Bara en tanke.
Priserna var SICK! Riktigt kul att det var hemligt och oväntat hög nivå.

Mvh
Edvinsson
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av Hylander »

Stort tack !!!

Först vill jag bara säga att det var riktigt kul att det börjar spelas lite mer söderöver och jag kommer gärna fler gånger.

Riset först sedan lite kärlek som Hans Scheike säger ;)

- Lokalen. Bra men lite trångt och om man kan komma åt att vara på skolor, så kanske vanliga skolsalar är att föredra. Detta då bord redan finns i lokalen vilket underlättar er logistik. Vidare senare om detta.

- Tydlighet med matchtiderna. Det är oftast viktigt med sista rundorna och vilken tiden är så att ha en 1h utrop samt ett 15min "inga nya" rundor är väldigt uppskattat. Mycket viktigt för många och som tar bort mkt frustration.

Lite småmissar som ni säkerligen upptäckt själva så som att:
- Kanske klistra upp missions vid sekretariatet
- Kaffekokare på plats är lättare för er och känns lite lyxigare
- Te kanske ;) (om man nu ändå har vattenoch eltillgång är det enkelt fixat)
- Terrängen vissa bord kunde nog mått bra av lite Losblockers i centrum.

Roserna!

- Väldigt trevligt bemötande och framförallt en ödmjukhet inför önskningar/problem och därmed en vilja att lösa dessa. Riktigt bra!
- Hjälpen med vandrarhemmet som visade sig vara riktigt bra. Är det att sova i Landskrona så är det dit jag tar mig.
- Terrängen fick lite nya idéer. Snöbordet gillade jag (Kudos Kim)


Även om det är fler punkter i Riset så är de små punkter och jag hoppas de hjälper er. Att jag kommer försöka återkomma till era turneringar och också hoppas samarbeta med att få turneringsscenen på västkusten/skåne/småland att blomstra ser jag fram emot

På återseende!
/Pär Hylander
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av max_elmgren »

Jag tänkte också tacka för wn mycket trevlig turnering som lyckades med att inte vara som alla andra.

Ris: tvetydigheten i vissa av uppdragen. Och jag vet om det blev nåt med subkompen som kunde höja/sänka armén?

Ros: jag tyckte inte lokalen var för liten. Tyckte inte luften blev för dålig. Bra bord. Jag gillar att det är olika på bord så vissa bord premierar vissa arméer lite mer än andra bord. Snyggt var det också. Extremt lyhörda arrare. När vi ville spela 2 matcher i rad på lördan var det inga problem alls.

Bra att räkna målningspoäng när ingen är där för då går det inte smyga med wysiwyg fel och målningsfel. Nice. Även om jag åkte på de själv.
Snabbt jobbat med att rapportera in också. Alltid uppskattat.

Sjukt gott kaffe och kall läsk. Gör det igen så kommer jag. Men jag föredrar 4 matcher på lördagen och en på söndage för det är långt till Sthlm.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av egge »

Finns det bilder?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

TwiggySpinxios
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 aug 2016, 22:35

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av TwiggySpinxios »

Ja det finns bilder, och det kommer att komma upp. Ska försöka gå igenom bilderna imorgon senast onsdag.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av Hylander »

Oh glömde...

Ros: Priserna, fasiken vad najs!!

Ris: Priserna, lite väl mycket. Något litet är ju kul men det kan också göra det för viktigt för vissa att vinna. Vi kommer å spelar oavsett vilka priser :D
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av fauh »

Hylander skrev:Oh glömde...

Ros: Priserna, fasiken vad najs!!

Ris: Priserna, lite väl mycket. Något litet är ju kul men det kan också göra det för viktigt för vissa att vinna. Vi kommer å spelar oavsett vilka priser :D
För att hänga på hylander här lite så är det sjukt nice med priser men förstår även att det är en balansgång för man vill inte att det ska bli sura miner bara för att man missade pallen med någon poäng. Summa kardemumma... vettefan det ni gjorde nu var fett nice så fortsätt med det. Priserna ska vara en oväntat rolig bonus och inte anledningen till att man åker på turnering.


PS Hylander om det är så att du inte vill ha lådan så skicka bara ett pm... ;)

Guilliman
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 jun 2016, 16:13

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av Guilliman »

Priserna var skänkta av vår huvudsponsor Cityleksaker i Landskrona(gratis är gott mentalitet) så vi tacka o tog emot :)

Förstår hur ni tänker och jag har tagit det till mig :) ( PRnissen i Toxic Games )

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Resultat Landskrona 13-14 Augusti 2016 +ris/ros

Inlägg av fauh »

Guilliman skrev:Priserna var skänkta av vår huvudsponsor Cityleksaker i Landskrona(gratis är gott mentalitet) så vi tacka o tog emot :)

Förstår hur ni tänker och jag har tagit det till mig :) ( PRnissen i Toxic Games )
Alltså missförstå mig rätt. Jag klagar inte på att ni har priser, fortsätta gärna med det. Men jag ser personligen gärna att det inte "annonseras" ut att det är priser eller vad priserna är. Låt det vara en bonus! En sak man hade kunnat göra är att man t.ex. ger priser till "best painted" som jag för övrigt saknade på turneringen (premierar de som lägger väldigt mycket tid på att måla sina arméer snyggt) och inte bara pallen. Då kan man ha FLER priser hellre än "bättre" priser (dvs dyrare priser). Tumma dock ej på pokalerna för de var fan skitsnygga. Min sambo ställde upp den i bokhyllan direkt.

Skriv svar