Namninsamling för en något nördigare värld~

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 jun 2015, 13:55
Ort: Västerås
Kontakt:

Namninsamling för en något nördigare värld~

Inlägg av Ling »

Hejsan mina kära mednördar! :D
(tl;dr - namninsamling till marknadsundersökningen)


Bollen är i rullning, tärningar är kastade och man flänger runt överallt på möten både här & där. Nu börjar saker och ting ta form med allt vad affärsplaner heter, med andra ord..

Målet är att styra så många spelträffar, fester, mötesplatser, nördigheter och övriga spektakel som det bara går dagarna i ända; Att låta spelarna kunna släppa verkligheten för att fokusera på att kunna spela och en annan slita lite för sitt leverne och få äras av den enorma glädjen i att glädja andra, samt sammanstråla alla likasinnade därute.

På just 40K-fronten rör det sig om 4-5 säsonger med eskaleringsligor, en enorm satsning för ITC-formatet med månadsvisa turneringar i skalan 18-24 spelare, ett par Grand Tournaments 28+ deltagare (ITC), och när en etablerad skara existerar slå på med rikstäckande mästerskap och så kallade Major Tournaments 58+ deltagare (också ITC). Det siktas självfallet på toppkvalité vad gäller terräng och administration.

Jag har alltid varit och förblir förbenat bestämd med att Västerås skall bli nördmetropol No 1 i Sverige. Världen. Ja, ni vet. ;)

Utöver just 40K så siktas det även på träffar för andra figurspel, brädspel, kortspel m. m. och även en smärre satsning på den lokala E-sporten då det nu reser sig världen över.

En fräck förfrågan såhär idag, från mig till er, är att de som känner att detta låter asfett skriver på och bekräftar via länken nedan, för att på så vis kunna ha mer PUNCH(!) hos företag, kommun, finansiärer och så vidare!

Företaget jag nu formar kommer nämligen allra främst vara medlembaserat. Det är er spelglädje som får detta att hända och företaget att leva. Man kommer kunna betala en månadsvis peng på 150:- svenska penningar via autogiro och då få allt som nämnt ovan, och ju mer man är aktiv och deltar i de olika evenemangen som arrangeras, så spar man mer & mer då en peng dras av på samtliga evenemang jag arrangerar.

Exempel: 50 kronor för deltagande medlemmar på den månadsvisa turneringen, som nämndens ovan. 300 kronor för övriga deltagare.

Som medlem erbjuds man bland annat:
- Gemenskapen vi skapar tillsammans.
- Min expertis, samt hängivenhet till både hobbyn och er alla på så gott som fulltid.
- Ett konto på en blivande hemsida där ens spelarstatistik skall kunna registreras och som därefter tittas på, samt beundras.
- Ranking lokalt för respektive arméer, format och dylikt. Förhoppningsvis även den globala ITC-rankingen med mera (det kommer mer om när dessa har talats med).
- Tävlingar av alla tänkbara slag (inte bara på figurspelsfronten alltså).
- En videokanal där jag går igenom regler, nyheter och dylika ting, samt recenserar och demo'ar häftiga saker TILLSAMMANS med er!

Årligen tar vi även, med hjälp av den ovan nämnda statistiken, ut årets Champion i de olika formaten som erhåller en ståtlig pokal, äran och en smärre peng hos Games Workshop att lägga på vad de behöver själva!

Hoppas det låter lika fett för er som det gör för mig och att ni stödjer detta initiativ genom att ta tiden att skriva under!

Här skriver ni under:
https://www.skrivunder.com/lingsspektakel

Evigt tacksam,
Eder egna Ling.
Niclas Ling, Lings Spektakel
Mobil: 073 - 029 53 73
Mejl: niclas@lings.se

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: Namninsamling för en något nördigare värld~

Inlägg av Simpilicious »

Låter som ett bra initiativ! :)
Jag skulle gärna se både mindre och större turneringar i Västerås som inte var ITC. T.ex. Swekomp eller pröva på Tröger komp.

Lycka till!
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Skriv svar