Apocalypse!

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 jun 2015, 13:55
Ort: Västerås
Kontakt:

Apocalypse!

Inlägg av Ling »

Hello, fellow wargamers! Då jag inte funnit lämplig kategori än denna för spel, så kommer här en fräsig nyhet, dagen till ära:

Den 29 april har mitt nystartade företag ett sparka igång-party där det kommer att spelas apocalypse i allas vårat 40K! :)

Vill man vara med är det bara att hojta till och här följer det meddelande som utlystes i eventet:
CALL TO ARMS!

Låt mig öppna med att säga: Vad vore väl storslagnare än att göra det med en apocalypse i Warhammer 40,000? Och detta med imperiet som tappert står emot horderna av kaos som väller in!

När: 14.00 börjar slaget!

Hur: 8 spelare sammanlagt med 4 spelare i vardera armé, på 2000 poäng vardera spelare, i en storslagen strid som därmed landar på 8000 poäng per sida, vilken det kommer att talas om länge och vida!

Chaos & Chaos Daemons VS Armies of the Imperium, alltså.

Samtliga arméer skall vara målade i enlighet med ITC's regler!

Ingen sida får ha fler av samma named characters (dvs kaos dyker inte upp med 4 Magnus osv). Önskar man därmed bringa någon karaktär måste man alltså meddela detta, så att ens medspelare kan anpassa sig och förhålla sig efter detta, alternativt kunna tala ihop er i förväg för att optimera arméerna.

Rundorna är tidsbaserade på max en timme vardera sida, med lunchpaus och vila efter spelarnas gemensamma behag (vi bestämmer och styr detta på plats).

Det kostar inget extra för detta, utöver evenemangets inträde på hundra kronor, och det är först till kvarn på platserna som gäller.

Föranmäl er i kommentarerna nedan redan idag!
Varmt välkomna är ni även om ni inte planerar att kriga, såklart! ;)
Niclas Ling, Lings Spektakel
Mobil: 073 - 029 53 73
Mejl: niclas@lings.se

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 jun 2015, 13:55
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Apocalypse!

Inlägg av Ling »

Värt att nämnas är att det just nu är en anmäld för Armies in the Imperium och redan två för Forces of Chaos! Hep, hep ;)
Niclas Ling, Lings Spektakel
Mobil: 073 - 029 53 73
Mejl: niclas@lings.se

Skriv svar