Rapportering Polish Team Championships

Information om kommande och spelade turneringar
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Rapportering Polish Team Championships

Inlägg av DHettNeck »

Bra jobbat grabbar :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Rapportering Polish Team Championships

Inlägg av Olof »

Kort rapport.

Första mötte jag 5 flygande demoner och torskade med 17-3.
Andra lagombajsCSM med lite av varje. Han eldade upp min blobb med vilda deepstrikes och en drake men jag eldade tillbaks, dödade hans cultister, och tog en relic och vann med 11-9.
Tredje mötte jag också chaos med typhus, plagemarines, 50 zombies och två drakar. Hammer and anvil så han kom aldrig fram. Jag sprängda båda drakarna runda två också. Tyvärr tog det slut för snabbt så jag plockade inte ett tredje objektiv och fick därför 14-6.
Fjärde mötte jag en GK-lista med dreadknight, 10 terminators, corteaz och lite bös. Jag dakkade bort honom och tog 20-0.
Femte mötte jag en jobbig necronlista med 4 plan, 16 wraiths, 2 destroyerlordar, 3 bargar. Gick bra med dakkan mot wraithsen och jag lyckades krama ur 12-8. Tog dock slut på tid i runda 4, annars skulle troligen tagit ett objektiv till. Sjukt nöjd med resultatet ändå.

Över lag rolig turnering, hårda listor, jag mötte trevliga motståndare och är nöjd med resultatet.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Rapportering Polish Team Championships

Inlägg av frigobben »

Snyggt jobbat!

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Rapportering Polish Team Championships

Inlägg av Robert »

Robert här hemma igen från 6 dagar i polen.

snittade 10-11poäng i turneringen börjar med en förlust mot polska etc 140guardsmen spelaren tight match men börjar med 4-5 saves från barrages på hans blob marines så han vara nära att torska 80% av armen runda 1 men han savar fortsätter gansak jämnt men i slutet missar jag en charge så hans lilla bike enhet scorar bort ett ebjektivt outflankar och den enheten hade nemesis. fortfarande nöjd trevligaste spelaren jag mötte.

runda två blod änglar 6 razorbacks 2 preds mefiston och attacks biks med hbolter.
börjar lite surt med att manticores inte ens träffar bordet när jag vill döda hans predators som står limmade mot varandra och tyvär våldtar hans attackbiksen min blob.

mefiston dock vågar inte komma fram för plasma så han gör inget i matcen förutom att döda 5 scouter så det gick som planerat.

eftersom han bilar överlever lite för bra och han har fnp marines börjar jag spela på draw sätterallt på att döda relik enheterna som han har men 2 tuerer senare så står det 2st marines med varsin relik och ser nöjda ut så liten vinst vart förlust.

match 3
darkangels med massa bikes och terminators.

han kör agresivt fram allt och komemr ner jag börjar döda en terminator enhet i taget med bloben och som tyvär har problem med att få ihjäl hans terminators. inser senare att det är för att han slår 3+saves och tar bort 5+ killar vid konfrontation säger han vadå jag har 3+ killar men jag väljer vilka jag tar bort.
vi går till domarna som rular i hans fördel känner att någonting lurt så jag ger mig på att prata lite engelska med domaren som inser att polackens version var lite förskönad så jag får rätt.

händer inte så mycket mer han står med lite utsprida termisar jag har sistarundan hoppar ut på alla objektiv med 30 sekunder kvar på rundan och tar 20-0 vi ska skaka hand men då ropar dem ut att dem förlänger med 30min så vi måste spela en runda till någonting som jag inte spelat på eller räknat med så han chargar bort lite enheter och blir en 15-5 till mig om jag minns rätt tack polen!

match 4 spacewolfs
han spelar 5 rhinos fulla med massa galnavargar och 2xlongfangs bakom defenceline samt thunderwolf lord.
ställer mig och skjuter runda 3 har han inga tranporter eller longfangs och min blob chargar hans thunderwolf lord med 2 wounds kvar och 5 greyhunters.'

6 närstrids rundor senare var min blob död men sista yxorna fick ihjäl lorden men inte marinsen vågar säga att jag slog ostatistiskt.
resten av armen gör sitt dock så inga vargar kommer fram till mig förutom någon som chargar min bublewrap.

vinner 16-4 tror jag för att jag torskade 4kp när bloben dog.

match 5 möter 150orker och 10 meganoobs.

han boostar fram meganoobs framför min blob och springer mot mig med alla boys mot mitt hörn som jag bunkrat i.

firstbloodar warlorden och 8 meganoobs för jag svansar fram 2 plasma enheter så painboy är närmast och tar bort hans fnp och sen ed shooting dödar warboos och 7noobs med bloben ser ut som en 20-0 i runda ett chargar sista 3 noobsen men får inte ihjäl dem för jag woundar typ 4wounds med 7yxor och 90 attacker med presciene.

han chargar 2 boyenheter in i min blob på 10+charges eftersom jag räknat med att döda noobs och consolidera tillbaka. bloben dör med baitar med 2 chimeror som han chargar med varsin blob och 2 maanticorer och griffon whirlwinds senare så var det ett hål där 50orker just stått (man ska inte charga vehicles om man inte får consolidera efteråt mot blast.

visar sig även att om man go to groundar i en skog och man lyfter upp sina modeller och lägger dem ner för att visa gtg så får man flytta dem 1.5 tum till ett objektiv något som vi svenskar missat i senaste faq

känner att jag börjar tappa kontrolen men har 3 flygplan som är scoring som inte han kan göra nåt åt så vi spelar klart jag tar 3objektiv och scora bort hans sista med mina plan han säger det gör du inte!

hänvisar till etc forumet med detta citat

This is out:

Flyers can score only in hover mode. Distance is measured from their base.

5 domare kommer och säger men vafan håll dig uppdaterad på det polska forumet (På polska) vi körde en omröstning där flyer kan inte scora.

så slutar 13-7 till mig bara ekade lite välvalda ord om den polska domarnas mammor på svenska men eftersom jag lovat hawk att vara vänlig fortsatte jag le och tackade för en god match.

kan låta som en liten bitter recension men jag hade trevligt och gillade att spela borde valt en aggressivare arme.

vissa motståndare saknade totalt sportmanship och alltid jobbigt när alla regler diskuteras på ett annat språk som man inte förstår och man måste hela tiden hålla koll på moves och slag men det var en upplevelse och en utmaning och efterom vi aldrig riktigt låg i top så släppte det svenska laget väldigt mycket.

kan nämna 10 till moves och regler som dem valde att ignorera men vill avsluta med att säga att det var en bra turnering men inte anpassad för utlänningar och 6 dagar i polen var fortfarande underbar med bra mat och sena kvällar.

//The kicker
/Kickern

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rapportering Polish Team Championships

Inlägg av Flogger »

Du kanske inte har läst de polska FAQarna på GWs hemsida? Där är nog wound allocation helt annorlunda :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar