Nybörjare igen

Vem är vem? Presentera dig!
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Nybörjare igen

Inlägg av Knaperstekt »

Hej!

Jag har snokat omkring på forumet i några veckor, men nu var det dags att skapa konto.

Jag trillade in i träsket för en 30 år sen när man knappt var tonåring och målade "tennisar" som komplement till våra Drakar & Demoner-kampanjer.
Det utvecklade sig till renodlad hobby att måla, och inte långt efter inhandlades på WHFB och 40K. Har egentligen inte spelat så mycket som jag målat.
Sen blev det en paus som varade i ca 10 år, men nu är jag tillbaka i träsket. Fick lite plast av en kompis, sen hittade jag en billig Necronlåda och på den vägen är det.

Men jag vill måla för att spela, och få min 7-åriga son att spela med mig :)
Dock blir det nog den långa vägen. Köpte Silver Tower nu, eftersom det är ett coop-spel. Vi får se hur det går. Hoppas på lite 40K inom ett år :)
Har sprungit in och ut från GW-store i Göteborg riktigt mycket de senaste veckorna och färgsamlingen börjar arta sig.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Nybörjare igen

Inlägg av Trulsante »

Knaperstekt skrev:Hej!

Jag har snokat omkring på forumet i några veckor, men nu var det dags att skapa konto.

Jag trillade in i träsket för en 30 år sen när man knappt var tonåring och målade "tennisar" som komplement till våra Drakar & Demoner-kampanjer.
Det utvecklade sig till renodlad hobby att måla, och inte långt efter inhandlades på WHFB och 40K. Har egentligen inte spelat så mycket som jag målat.
Sen blev det en paus som varade i ca 10 år, men nu är jag tillbaka i träsket. Fick lite plast av en kompis, sen hittade jag en billig Necronlåda och på den vägen är det.

Men jag vill måla för att spela, och få min 7-åriga son att spela med mig :)
Dock blir det nog den långa vägen. Köpte Silver Tower nu, eftersom det är ett coop-spel. Vi får se hur det går. Hoppas på lite 40K inom ett år :)
Har sprungit in och ut från GW-store i Göteborg riktigt mycket de senaste veckorna och färgsamlingen börjar arta sig.
Välkommen tillbaka till skaran med mer disponibel inkomst än gemene man!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Nybörjare igen

Inlägg av Twinkle »

Knaperstekt skrev:Hej!

Jag har snokat omkring på forumet i några veckor, men nu var det dags att skapa konto.

Jag trillade in i träsket för en 30 år sen när man knappt var tonåring och målade "tennisar" som komplement till våra Drakar & Demoner-kampanjer.
Det utvecklade sig till renodlad hobby att måla, och inte långt efter inhandlades på WHFB och 40K. Har egentligen inte spelat så mycket som jag målat.
Sen blev det en paus som varade i ca 10 år, men nu är jag tillbaka i träsket. Fick lite plast av en kompis, sen hittade jag en billig Necronlåda och på den vägen är det.

Men jag vill måla för att spela, och få min 7-åriga son att spela med mig :)
Dock blir det nog den långa vägen. Köpte Silver Tower nu, eftersom det är ett coop-spel. Vi får se hur det går. Hoppas på lite 40K inom ett år :)
Har sprungit in och ut från GW-store i Göteborg riktigt mycket de senaste veckorna och färgsamlingen börjar arta sig.
Välkommen tillbaks!
Jag känner igen mig i det du skriver då jag själv sedan årskiftet springer in och ut ur Göteborgs GW affär, fast för mig var avbrottet typ 20 år. Turligt nog gjorde en polare precis samma så nu krigar mina tappra (i stort omålade) tyranider mot hemska nurgle kaos.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Nybörjare igen

Inlägg av mindtrix »

Skoj.

Jag är inte alls så värst up to date med spelet men hade gärna lirat något framöver. Bor även i gbg.

Skriv svar