Lång historia. Kort samlande.

Vem är vem? Presentera dig!
janone
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jan 2016, 23:21

Lång historia. Kort samlande.

Inlägg av janone »

Blev intresserad av warhammer när jag hängde i traditionsbutiken i Linköping när den låg vid hospitalstorget. Ibland hängde man med de äldre som hade arméer och som demospelade. Föll stenhårt för space marines med sina marinblå rustningar, casual som fan. Polaren körde chaos SM. Han var alltid lite mer alternativ. :-) nåväl.

På den tiden hade jag absolut inga pengar till spel, det var kärvt hemma, själv hade man studiebidrag som skulle försörja mig i mitt inakorderingsboende i Ekholmen och när jag hade pengar så lade jag det lilla som var kvar på mtg.

Åren gick, sysselsättningar kom och gick, jag började själv jobba i samma butik (några flyttar och namnbyten senare) när de sålde ut det kvarvarande de hade av rollspel och warhammer osv. Men när det inträffade så hade jag sedan några år samlat på retro tv-spel och lade mina pengar på sånt. Ytterligare en hobby som vi aldrig hade råd med som små men när man började tjäna pengar så gick de direkt till "missbruket".

Spola framåt fem-sex år, jag återupptäcker intresset för magic the gathering, drog ihop spelkvällar och startar en numera ganska populär mtg grupp på fb, ursprungligen var den bara till för våra träffar, nu lever den sitt eget liv. Jag börjar köpa på mig warhammer sets, i hopp om att en gång börja spela spelet jag aldrig hade råd att spela tidigare, men med ett arbete som upptar nästan all min tid så hittar jag inget bra tillfälle att börja.

Spola framåt ytterligare fyra fem år till 2015, jag har tröttnat på jobbet som fick mig att kuska land och rike runt och arbetat mig nästan sönder och samman. Jag säger upp mig. Ett halvår innan har jag startat eget tillsammans med en vän och vi kör retrospelsförsäljning på nätet och mässor. Jag börjar också plugga på komvux.

Det här är ett år ganska exakt ett år sedan nu, senaste året har jag läst matte på komvux och arbetat ideellt med egna firman. Fick inte CSN pga en sedan tidigare avslutad kurs och jag får ingen a-kassa eftersom jag driver egen firma. Tur att jag haft mitt sparkapital, men tyvärr kommer nu warhammer setsen ryka till förmån för vatten och bröd! :-/

Så ja...det var min lite för långa presentation.