Du är presenterad!

Vem är vem? Presentera dig!
Andwyn
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 jun 2017, 09:05

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Andwyn »

Namn: Andreas Svenson
Ålder: 28
Hemvist: Karlsborg/Skövde
Förening: Falu Konfliktspel (FALK)
Armé: - Dark Angels och Imperial Guard (Astra Militarum?), påbörjat en Ultramarine-armé och pysslar med lite Grey Knights.
- (Dwarfs, Wood Elves och Empire till WHFB/The Ninth Age)
- (Diverse Mordheim)
- (Britter och Tyskar till Flames of War)
Meriter: Dokumenterat dålig impulskontroll, äger ~1100 modeller varav hälften är målade. :roll:

Har spelat figurspel i cirka 18 år, spelade mycket 40k runt 3e/4e editionen, tog därefter ett långt uppehåll till förmån för fantasy till viss del, men framförallt värnplikt, studier etc. Fått tillbaka hobbysuget på senare år och 40k-suget i närtid, efter GWs svek mot alla fantasyspelare.

Imperial Ljungberg
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 jun 2017, 08:13

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Imperial Ljungberg »

Namn: Carl Ljungberg
Ålder: 81a
Hemvist: Västerås
Förening: Mancave AB
Armé: Astra Militarum
Meriter:

-Började tidigt med Guards, 2/3ed, låååångt uppehåll för att sedan bli hockad i slutet av 7e. ser fram imot härliga tider med 8th och det enorma intresset för 40k världen över.
Blir första ITC turneringen nu i augusti, taggad!! :D

33Palm
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 dec 2017, 20:55

Re: Du är presenterad!

Inlägg av 33Palm »

Namn: Anders Palm
Ålder: 85a
Hemvist: Västerås
Förening: Ingen
Armé: Astra Militarum
Meriter: Fortfarande uppskatta alla aspekter av hobbyn efter nästan 20år och jävla massa byggande, spelande och målande.
Upliftingprimer.wordpress.com

Grodmun
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jan 2018, 17:40

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Grodmun »

Namn: Robin Johansson
Ålder: 28
Hemvist: Stenhamra, Stockholm
Förening: Ingen, tidigare föreningen Nätet samt Töreboda lajv och rollspelsförening
Armé/arméer:
40K
- Adeptus Mechanicus
- Genestealer Cult
- Orks
Fantasy (inget jävla Age of Sigmar här)
- Pure goblins
Blood Bowl
- Chaos Dwarfs
- Halflings
Meriter: Nope!
Bästa 40k-minne: Drunkenhammer ftw! Polaren råkade tappa en Monolith på min 30-manna boy squad. Det bokstavligt talat flög delar lite hit och dit.

mickied
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 mar 2009, 19:53
Ort: Göteborg

Re: Du är presenterad!

Inlägg av mickied »

Namn: Mikael Dehlin
Ålder: 30+
Hemvist: Göteborg och Degerfors
Förening: Ingen
Armé: Tzeentch Chaos Daemons (bara för att de är så svinaktigt mäktiga!!!)
Meriter: Nja.
Bästa 40k-minne: MÅNGA 5+ invulsave i alla möjliga sammanhang... 5+ är det nya 3+! O lite annat smått o gott såklart. Jag har mött många trevliga o roliga spelare genom åren :D
The lord giveth. The lord taketh.

Björkman
Inlägg: 43
Blev medlem: 10 sep 2014, 19:29

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Björkman »

Namn: Mathias Björkman
Ålder: 32
Hemvist: Varberg
Förening: ToK
Armé(r): Admech, Imperial knights och en hel del Primaris stuff.
Meriter: Har alltid med mig min "Moral box" på spel man får dricka på(fråga efter den på TTT ;) ).
Bästa 40k-minne: En av mina knights dör och Spränger bort figurer värt lika mycket, som sedan misslyckas sitt moral check.

julle
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 dec 2018, 14:45

Re: Du är presenterad!

Inlägg av julle »

Namn: Joel Wengelin
Ålder: 27
Hemvist: Göteborg
Förening: Ingen, men vill gärna hitta en :)

Armé: Low-key samlat Astra militarum i ett par år dock inga spel
tråkigt nog, ingen i bekantskapskretsen som är intresserad/fattiga studenter. :(

Meriter: Samlade på Spehs mehrens, Empire samt en del LOTR för en herraaans massa år sedan.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Serpent »

julle skrev:Namn: Joel Wengelin
Ålder: 27
Hemvist: Göteborg
Förening: Ingen, men vill gärna hitta en :)

Armé: Low-key samlat Astra militarum i ett par år dock inga spel
tråkigt nog, ingen i bekantskapskretsen som är intresserad/fattiga studenter. :(

Meriter: Samlade på Spehs mehrens, Empire samt en del LOTR för en herraaans massa år sedan.
PM skickat. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

LordBloodmane
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 dec 2018, 20:09
Ort: Norrtälje

Re: Du är presenterad!

Inlägg av LordBloodmane »

Namn: Ken
Ålder: 27
Hemvist: Norrtälje
Förening: Är med i en förening som tyvärr verkar vara mer odöd än något annat.

Arméer: Space wolves 13th company (försöker hålla mig mer till vikingar med varulvar än hela allting är vargar),
30k/40k Iron hands, gene cult, knights, chaos space marines undivided, deathwatch, imperial guard, Tau, adeptus mechanicus.
Kan vara mer men jag tror det är allt.

AoS: Lizardmen och lite sigmarines aka Stormcast

Annan info: Har för tillfället tillgång till en lokal som kan hålla ca 3-4 standard bord för 40k utan att det blir allt för trångt, har terräng för ca 2 bord.
Så just nu söker jag bara efter fler att spela med :)

Flamadoodoo
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 feb 2019, 12:33

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Flamadoodoo »

Namn: Karl
Ålder: 26
Hemvist: Skara
Förening: Ingen, vill gärna gå med i en dock! Vill spela mer warhammer. Kan tänka mig åka automobil för diverse event. :)

Arméer: Space wolves/space marines, pillar lite på thousand sons och tau - för vanligt 40k men även för kill team. i AoS är det dvärgar av alla sorter som gäller samt skelett för... tja, det är skelett.
Krimskrams: Äger regelböcker och terräng som är kul att använda. Är också ganska kass på spelet så det är säkert kul att möta mig i strid.

Meriter: Inom hobbyn så har jag knappast någon. Pillat med warhammer av och till sedan jag var en äcklig tonåring. Jag målar skapligt enligt mig själv men allt är relativt, höhö.

Skriv svar