Du är presenterad!

Vem är vem? Presentera dig!
Roger
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jan 2015, 13:51

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Roger »

Namn: Roger
Ålder: 33
Hemvist: Västerås
Förening: Västerås Wargaming
Armé: SM 2500p
Övrigt: Hobbyn har legat på hyllan i några år men tänkte göra ett försök att skaka liv i den igen. Finns för närvarande ingen 40k-aktivitet i den förening jag är med i så skicka gärna ett PM om det spelas något i Västerås där man kan delta.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Jesper77 »

Namn; Jesper Becker
Ålder; 37
Hemvist; Eskilstuna
Förening; ELF

Övrigt; Är helt ny inom hobbyn. Har primärt ägnat mig åt rollspel, brädspel och datorspel. Är nu helt såld på warhammer. Är ju hur roligt som helst. Har en hel del projekt pågång redan. Mina arméer är en eldar spökarme på ca 4000p, SM armé på 3-4000p. Sedan har jag en hel del eldar corsairs som jag håller på att bygga upp samt en mechanicus armé parallellt om den. Har mest spelat med vänner men är sugen på att börja med turneringar. Siktar på att lincon 2015 blir elddopet.

Asthenia
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 apr 2015, 08:39
Ort: Hässleholm

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Asthenia »

Namn: Joakim Olsson
Ålder: 30
Hemvist: Överallt i Skåneland
Förening: C4 Warhammer kallar vi väl oss, håller till på Markan i Hässleholm, en förening med mestadels fantasy spelare.
Armé: Blood Angels

Har nyligen tagit upp 40k igen efter ett fantasy uppehåll. Är en turnerings spelare och målare framför allt =)

Användarvisningsbild
msg
Inlägg: 270
Blev medlem: 30 dec 2013, 14:42
Ort: karlstad

Re: Du är presenterad!

Inlägg av msg »

Namn: Martin Gustafsson
Ålder: -83:a
Hemvist: Karlstad
Förening: Män av Tenn och Wermland Dice Warriors (WDW) https://www.facebook.com/groups/1579766 ... 7/?fref=ts
Armé: Space Wolves och Eldar
Meriter: Inga speciella att skryta om. Har mest hållit mig till friendly garage games men har börjat kika lite nyfiket på turneringssvängen ;)
Bästa 40k-minne: När mina grey hunters granata ihjäl en bloodthirster i CC.. eller kanske när min wave serpent lyckades sänka en storm raven full med terminators och alla dog utom en.. svårt att välja.
Sämsta 40k-minne: Har egentligen inga dåliga minnen.. och om jag hade det har jag säker förträngt dem nu =)
********************
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Du är presenterad!

Inlägg av fauh »

Namn: Wilhelm Ericsson
Ålder: 25
Hemvist: Lund
Förening: Ingen (än!)
Armé: Necrons (Don't hate me cuz Im beautiful)

Har bara spelat i typ ett halvår men tycker det är jävligt roligt!

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 jun 2015, 13:55
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Ling »

Namn: Niclas "Den där Ling" Ling.
Ålder: Född under det fantastiska året 1989.
Hemvist: Västerås Stad.
Förening: "Hänger" mestadels med Klubb Spektakel.
Armé: Lingrons aka Necrons.
Meriter: Inga värda att tala om ännu.
Bästa 40K-minne: I skrivande stund så var det när jag insåg att jag har en rätt hyfsad lista på 1500 poäng, målad och klar.

I övrigt så är jag pånyttfödd med 40K, då det både har kommit och gått under unga år, på den där tiden då man inte förstod särskilt mycket. Men nu är jag helt såld och i min krets talar vi om att sätta oss in ordentligt i 40K-scenen, samt eventuellt börja arrangera diverse större spektakel här i Västerås. Tips, tricks och utmaningar är alltid välkomna. Hit me!
Senast redigerad av 1 Ling, redigerad totalt 16 gånger.
Niclas Ling, Lings Spektakel
Mobil: 073 - 029 53 73
Mejl: niclas@lings.se

SoulFlayer
Inlägg: 25
Blev medlem: 10 aug 2015, 15:08

Re: Du är presenterad!

Inlägg av SoulFlayer »

Namn: Johan Nicolaisen
Ålder: 34
Hemvist: Stockholm
Förening: Ingen än.
Armé: Space Wolf, Imperial Guard.
Meriter: misslyckades armorsavea 3/4 wounds från en fragmissile med 2+ armor save på min Wolflord... han dog.
Bästa 40k-minne: Tog ut 1 defiler, 1 bassilisk och 1 demolisher på 1 shooting phase i 3rd edition.

Jag har haft 40k som huvud hobby i över 15 år, men det är först nu som jag faktiskt målat och börjat spela tabletop (samlar på BL böcker etc innan)

Roedskaegg
Inlägg: 18
Blev medlem: 29 aug 2015, 21:51
Ort: Göteborg

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Roedskaegg »

Namn: Hampus Nordin
Ålder: 29
Hemvist: Göteborg
Förening: Cold Feet Gamers, Ylva
Armé: Space Wolves (Fantasy: Dwarfs, Wood Elves, OnG)
Meriter: Absolut inga inom 40k, då jag är sprillans ny. Inom fantasy är femteplatsen på årets WarCon något jag är rätt nöjd med.

Dennis
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 apr 2017, 06:10

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Dennis »

Namn: Gustaf Möllefors
Ålder: 32
Hemvist: Stockholm
Förening: Ingen ännu
Armé: Imperial Fists (plus annat löst, påbörjad Slaanesh-lista
Meriter: Rookie

Övrigt: Återupptagit hobbyn efter ca 15 år och har nu sedan 2 år tillbaka utvecklat ett allvarligt beroende av små plastsoldater...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lasse
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 jul 2012, 13:03

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Lasse »

Namn: Anders "Lasse" Gustavsson
Ålder: 29
Hemvist: Beverly Västerås
Förening: Ingen för tillfället
Armé: Grey Knights
Meriter: Well, jag har aldrig spelat någon 40k turnering men snart har jag läst regelboken så förutsätter att det kommer fyllas på med pallplatser här snart ;) Har spelat fantasy sen 2006 fram tills att GW tog ut oss på bakgården och sköt oss. Under den tiden har det blivit diverse pokaler och framförallt ett ETC-guld.

Övrigt: La ner helt med figurspel iom AoS och har inte rört en tärning sen dess. Streamar mycket Hearthstone på twitch.tv/livewfb men nu har det börjat rycka i penselfingrarna och armébok..förlåt codexläsarögonen så jag tänkte ge 8th edition 40k en chans, jobbar stenhårt på att få över gamla etclaget i fantasy hit, vi är ju sugna på att vinna ETC i 40k också, antar att det inträffar 2018.

Tack för mig!

Skriv svar