Gammal Ork från Skåne

Vem är vem? Presentera dig!
Hampus
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 aug 2017, 08:30

Gammal Ork från Skåne

Inlägg av Hampus »

Kort och gått heter jag Hampus och har levt 32 somrar. Bor i Nordvästra Skåne tillsammans med Sambo och ett barn.
Började spela Warhammer 40k vid 12-13års ålder. Den första omgången var inte så enkelt, men hoppade på tåget igen när jag var runt 20års åldern. Då spelade jag och mina vänner aktivt ett par år.
Av någon anledning slutade alla och spela...

För ett par år sedan ville jag ta upp det igen, men hade ingen att spela med... Jag köpte ändå på mig och började samla för att bygga en arme.
Jag har alltid kört Ork och har inga planer på att byta.
Min nivå är relativt låg, är lite rostig på reglerna men försöker uppdatera mig genom youtube och böckerna.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Gammal Ork från Skåne

Inlägg av leidstedt »

Hej Hampus.

Välkommen tillbaka. Det är rätt version att komma tillbaka i. Vi är ett större gäng som spelar på Spelens Hus i Malmö. Jag vet inte om du har bra eller dålig pendling till Malmö men hoppas vi ses. Vi håller till på Facebook så leta på Malmö Figurspels Förening (MFF) så hittar du oss.

/Gustav

Andid
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 aug 2016, 17:52

Re: Gammal Ork från Skåne

Inlägg av Andid »

Hej,
Jag finns i Helsingborg och hade gärna spelat nån dag.
Är själv total nybörjare har bara spelat ett par gånger senaste åren.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hampus
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 aug 2017, 08:30

Re: Gammal Ork från Skåne

Inlägg av Hampus »

Tackar för välkomnandet!

Jag har möjlighet att ta mig till Malmö :) Så vem vet, kanske trillar in någon dag!

Andid kanske inte helt omöjligt att vi kan lira ihop någon gång. Brukar du spela vara på Spif?

Skriv svar