Ytterligare en nybörjare

Vem är vem? Presentera dig!
Anganatyr
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 aug 2017, 11:52
Ort: Karlskrona

Ytterligare en nybörjare

Inlägg av Anganatyr »

Hej
Jag spelade rollspel under 80-talet. Från GW spelade jag Dark Future och Blood Bowl (Blood Bowl spelar jag fortfarande). Däremot spelade jag aldrig 40K då jag tyckte det var på tok för dyrt.

Under semestern var hela familjen i Göteborg och vi gick in i Gws butik för att kolla lite. En i personalen (jag tror han hette Carl) lät barnen (7 och 10 år) limma ihop och måla varsin space marin för att sedan köra en snabbstrid mot butikspersonalen. Efter detta har de tjatat om 40k som galningar, men jag är fortfarande den där snåle som tycker det är för dyrt. När de fyllde år (de fyller med bara några dagars mellanrum) så fick de Dark Imperium av farmor som de också tjatat på utan att jag vetat om det.

Nu har jag limmat ihop båda arméerna, målat färdigt tre ultramarines och är snart färdig med tre till (jag lägger inte ner jättemycket tid på dem eftersom vi vill komma igång och spela). Det har varit riktigt roligt att måla gubbar i större skala igen, även om det är svårt att hitta tiden. Reglerna har jag inte hunnit läsa ännu.

Vi får se vart detta leder, kanske blir vi fast här länge. :D