Återuppstånden. Igen.

Vem är vem? Presentera dig!
danesk
Inlägg: 16
Blev medlem: 05 okt 2013, 20:03
Ort: Skåne/Linköping

Återuppstånden. Igen.

Inlägg av danesk »

Hej hallå!

Ja, jag är åter i suget efter att spela efter att främst ha målat i ca 10 år.
Men om vi tar hela historien kronologiskt så är det en rätt normal historia:

Började spela när jag var 12/13 (2001 någon gång), körde på med kamrater i ett par år och hade skitkul. Började i gymnasiet och upptäckte att flickor är en rätt intressant sak! Så 40k skalade ner till enstaka färgstänk.
Ca 2009 flyttade jag till Karlskrona med min flickvän (nu fru), hittade en förening och spelade som en galning!
Det höll i sig till 2012, då vi flyttade ner till skåne för jobb, och då första barnet kom i den vändan så hamnade 40k ännu längre bak i prioriteringslistan.

Åren gick, jag försökte med arméer men kunde inte motivera mig själv att måla klart dem, hade ju ingen att spela mot! Så i skiftet 19/20 gick jag all in för målandet, och lyckades bli ngt bättre och utveckla min stil.

I hyllorna hade då jag tre dammiga arméer: Blood angels, Imperial Guard och Death guard. De två första har jag till olika delar sålt av, men mina Death Guard var jag nöjd med så de sparades.

Och då är vi framme till nutiden. Flera i min närhet har börjat/återtagit/planerar start av spelandet igen, och när min bror sa att han skulle tändes en liten, men tydlig låga. Jag målade upp de Necrons jag hade (broderns val av armé) och då flammade lågan upp och jag ville verkligen komma igång med spelande och arméer igen!
Ingen fara, jag har ju mina Death Guard! Som målades innan jag gick in helt för att bli ngt bättre på att måla...

Jag är nöjd med kvalitén, men inte looken då de smälter ihop väldigt mkt och saknar kontraster, vilket är något jag nu vill ha på allt. I valet mellan att måla om eller bygga en ny armé vann det senare alternativet, och valet föll på Tau.

Ja, jag vet att de inte är starka i 9e, men jag är trött på marines och den andra armén jag gillar är så misshandlad av GW att det inte är kul (eldar).

Så, nu sitter jag här mellan tvättmaskiner och målar lite och skriver här.
Sist jag spelade spelet hade man 3 faser per runda, fordon hade armour value och leadership rullades med 2 tärningar. Ingen hade hört talas om primaris och Cadians kändes fortfarande fräscha.
Och som nig märks, så var namnen inte dagens tungbrytare!

Nu ska jag sätta mig in i hobbyn igen, och första steget är att måla upp vad jag har och eventuellt hitta ngn förening här i Skåne!

Och så vill jag ändra mitt användarnamn till det jag använder i 40k kretsar i dagsläget, men det verkar inte vara möjligt...


Om du läst så här lång, väl mött!
Jag spelar inte mycket, men målar mer!

Kolla in mina äventyr på instagram:
https://www.instagram.com/rottennurgle/