Förening/spelare i borlänge/dalarna

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Förening/spelare i borlänge/dalarna

Inlägg av Johha »

Har precis flyttat till borlänge för jobb.
Så jag undrar om det finns någon förening i stan där en nygammal spelare kan komma igång igen?
Johan Hansson

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Förening/spelare i borlänge/dalarna

Inlägg av Neth_Oni »

Absolut! Välkommen till norrland (som man får höra av folk på turneringar i södern :P ). Vi har en väldigt aktiv förening vid namnet Konfliktspel i Borlänge (KiB) som spelar 40k, Infinity, Warmachine/Hordes med mera. Så gott som allt som har med figurspel att göra, plus lite brädspel och Magic förutom Warhammer fantasy som istället spelas för fullt i grannstaden Falun. Vi håller till på ett ställe som kallas Bridgens hus på Ekorrstigen 3 där vi spelar varje fredag från ca kl 15.

Vi har ett forum, dock inte superaktivt:
http://bbs.konfliktspeliborlange.se/

Och vi har en gemensam Facebook-grupp med Falugänget som jag kan lägga till dig i.

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: Förening/spelare i borlänge/dalarna

Inlägg av Johha »

Ok, trevligt!

Nu är jag ju typiskt nog uppbokad på lite olika saker de närmaste fredagarna...
Men så fort jag får en öppning i schemat så ska jag ta och komma förbi föreningen och kika in!

Är det bara på fredagar som ni spelar?
Johan Hansson

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Förening/spelare i borlänge/dalarna

Inlägg av Neth_Oni »

Vi lånar lokalen av Borlänge Bridgeklubb som har den mån-tors och vissa helger, men det händer att vi är där nån lördag och/eller söndag ibland också när inte de är där för extra spel/målardagar eller turneringar. Händer ngn gång ibland att vi är några som åker till Valla i Falun och spelar då det är "öppet" hela tiden, så länge man har tillgång till nyckel.

Skriv svar