Föreingar i stockholm

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Användarvisningsbild
Chickenbits
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 jul 2013, 11:05

Föreingar i stockholm

Inlägg av Chickenbits »

Att hitta förening i Stockholm kanske borde vara ganska enkelt, men väljer ändå att vänta mig ut till det fina nätet ;)

Flyttar inom en snar framtid till Stockholm, men är inte sugen på att ge upp mitt figurspelande bara för det. Vilka föreningar finns det i stockholm egentligen?

Vet att Rogue trader existerar, men vet inte mycket om dom, har även hört att det ska finnas två andra föreningar, men inte mycket mer än så. Någon representant från dessa föreningar som känner för att introducera mig? :)

MvH
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.

Användarvisningsbild
rallerex
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2009, 20:36

Re: Föreingar i stockholm

Inlägg av rallerex »

Tjo!

Eftersom ingen smutskastat oss ännu tänkte jag presentera Roguetrader, och spel på Dragons Lair där vi håller till.

Vi hyr lokaler i källaren på en butik på kungsholmstorg och har ett gäng spelbord, målarbord, förvaringsskåp, verktyg och färger, massor med terräng osv. Man behöver inte vara medlem i Rougetrader för att spela på Dragons Lair, man måste dock ha betalat inträde i butiken eller ha ett årskort för att komma in i lokalerna. Ska man bara komma och se vad stället går för brukar man inte behöva betala. Vill man vara medlem i roguetrader kostar det 50kr/år.

Vi är ca 40 medlemmar av alla de slag, de som syns här är mest de som åker på turneringar (plus vissa som anmäler sig som RT'are på turneringar men inte betalar medlemskap :evil:).

Men vi har även ett gäng medlemmar som bara spelar med varandra eller och inte utanför Roguetrader om man är mer sugen på det. Utöver det finns det ett par spelgrupper som spelar i lokalerna men som inte är medlemmar i RT.

RT finns på vårt eget forum; http://roguetrader.nu/forum/ och på facebook som Rogue Trader Stockholm (eftersom vi hoppas att ta över världen och ha filialer i alla större städer la vi till stockholm) om man föredrar det. Men roligast är det om man kommer ner och säger hej :)

Utöver RT så finns det lite olika föreningar i stan, på rak arm kommer jag på;
Märsta figurspel, http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=23&t=12807,
Troll, i tyresö som jag tror spelar 40k till och från
Unionen, som håller till på Alphaspel i Hägersten dålig koll på deras 40k
Sedan tror jag att både SU och KTH har spelgrupper
Rouge Trader

Användarvisningsbild
Chickenbits
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 jul 2013, 11:05

Re: Föreingar i stockholm

Inlägg av Chickenbits »

Härligt! Tack för all info! :)

Tog en liten titt när jag var uppe och inspekterade lägenheten, verkar vara rätt trevliga lokaler ni har.

Då hoppas man väl att det blir lite spel för mig även här i huvudstaden :D
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Föreingar i stockholm

Inlägg av Nurgle »

Kul! Välkommen till fjollträsk!

Skriv svar