Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer 40k

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Frenkiebaby
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 apr 2016, 10:42

Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer 40k

Inlägg av Frenkiebaby »

Hej


Jag heter Alexander och söker spelare och grupper / föreningar för Warhammer 40k.

Jag målar och spelar warhammer 40k och skulle tycka det vore superkul att komma i kontakt med nya spelare och en grupp för lir och umgänge.

Jag bor i Stockholm så det är huvudsakligen där jag kan ta mig runt.

Det vore superkul att få kontakt, så om du har en förening eller sugen på att spela själv så dra iväg ett mail så tar vi det därifrån.

Skriv gärna en rad till frank.alexander.johansson@gmail.com

Vänligen
Alexander Johansson

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Katarsis »

Rogue Trader, som huserar på Dragons Lair på Kungsholmstorg, är väl den största föreningen.
https://www.facebook.com/groups/267465796673285/

Annars så finns det några mindre föreningar i t.ex. Bergshamra och söderort.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Lictor »

Katarsis skrev:Annars så finns det några mindre föreningar i t.ex. Bergshamra och söderort.
Nu vill jag inte kapa någons tråd, men blir lite nyfiken kring denna förening i Bergshamra, någon som vet mer om den?

Bor i Bergshamra och håller på att komma tillbaka till 40k efter 20 års paus.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Naz87 »

Lictor skrev:
Katarsis skrev:Annars så finns det några mindre föreningar i t.ex. Bergshamra och söderort.
Nu vill jag inte kapa någons tråd, men blir lite nyfiken kring denna förening i Bergshamra, någon som vet mer om den?

Bor i Bergshamra och håller på att komma tillbaka till 40k efter 20 års paus.
PM'a Mutanton eller Enochia, är grabbarna som håller i det.

dooxy
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 feb 2016, 07:08

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av dooxy »

Jag är inte medlem på DL men jag har spelat ett par gånger där. Jag norr i Kista Norrort Stockholm och är alltid sugen på spel!
kör Adm 1850 och Khorne 1500-1850. :)

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Betancore »

Katarsis skrev:Rogue Trader, som huserar på Dragons Lair på Kungsholmstorg, är väl den största föreningen.
https://www.facebook.com/groups/267465796673285/

Annars så finns det några mindre föreningar i t.ex. Bergshamra och söderort.
Hej!

Jag kapar också tråden eftersom jag undrar vilken mindre förening som finns i söderort? Någon som känner sig träffad eller vet vem, var och kanske kontaktuppgifter?

//
JP

Macchiavelli
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 jun 2017, 08:29

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Macchiavelli »

På Alphaspel (Sparbanksv. 14, Hägersten) börjar vi bli klara med stambytet och kommer därefter att ha öppen 40K-kväll andra tisdagen varje månad, med start 11/7. Inget organiserat än så länge, men normalmöbleringen är 13 bord och det är bara att droppa in, och det kostar inget att vara med. För de som vill spela vid andra tillfällen är lokalavgiften 500kr per år.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Naz87 »

Macchiavelli skrev:På Alphaspel (Sparbanksv. 14, Hägersten) börjar vi bli klara med stambytet och kommer därefter att ha öppen 40K-kväll andra tisdagen varje månad, med start 11/7. Inget organiserat än så länge, men normalmöbleringen är 13 bord och det är bara att droppa in, och det kostar inget att vara med. För de som vill spela vid andra tillfällen är lokalavgiften 500kr per år.
Kul att ni fokuserar lite på roliga spel också ;)
Jag kommer absolut

Krizzlan
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 feb 2013, 16:52

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Krizzlan »

Macchiavelli skrev:På Alphaspel (Sparbanksv. 14, Hägersten) börjar vi bli klara med stambytet och kommer därefter att ha öppen 40K-kväll andra tisdagen varje månad, med start 11/7. Inget organiserat än så länge, men normalmöbleringen är 13 bord och det är bara att droppa in, och det kostar inget att vara med. För de som vill spela vid andra tillfällen är lokalavgiften 500kr per år.
Hej! Kommer strax flytta till Ekensberg och är sugen på att spela hos er! Har ni någon Facebook sida/webbplats/forum där jag kan läsa mer om er/boka matcher? Spelar 40k/30k främst :)

Macchiavelli
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 jun 2017, 08:29

Re: Söker spelare / grupper / förening i Stockholm warhammer

Inlägg av Macchiavelli »

Ingen specifik 40K-grupp, tyvärr, men det hoppas jag kommer igång så småningom. Föreningen Unionens facebook-grupp har tidigare fungerat som allmän lokal-tråd: https://www.facebook.com/groups/152921944848934/

Skriv svar