Hemsida för alla föreningarna i Sverige

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Krizzlan
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 feb 2013, 16:52

Hemsida för alla föreningarna i Sverige

Inlägg av Krizzlan »

Tja! Jag sitter och klurar på att skapa en hemsida där vi kan samla info och länkar till alla olika föreningar runt om i landet. Tanken är att ha en enkel sida med listor av olika föreningar i olika områden. Något i stil med detta:
-Förening
-Adress
-Speltider
-Vanligaste spelen
-Antal olika spelbord
-Länk till hemsida/facebook/mm

Jag tänkte använda mig av square space för att det ser profisgt ut och att jag inte har de tekniska kunskapen för att skapa en sida från scratch. Kostnaden för att hålla sidan uppe och för den tiden jag skulle lägga ner tänkte jag ska ligga på 100kr/år/grupp.

Är detta något som gemenskapen är intresserade av? Någon info som borde läggas till/ta bort? Är kostnaden rimlig?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Hemsida för alla föreningarna i Sverige

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag är rädd att ett sådant sida, om informationen inte hämtas någonstans ifrån automatiskt, lätt blir inaktuell och missvisande. Alternativt måste det vara enkelt att uppdatera och en självklar plats för föreningar att vilja hålla informationen uppdaterad på.

Sverok har en lista på sina ansluta föreningar:
http://hitta.sverok.se/associations

Krizzlan
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 feb 2013, 16:52

Re: Hemsida för alla föreningarna i Sverige

Inlägg av Krizzlan »

Tanke är att sidan ska vara en vägvisare så infon som finns på sidan kommer inte behövas uppdateras oftare än en gång per år. Så varje gång det är dags att betala årsavgiften frågar jag föreningarna om de vill vara kvar i systemet och ifall de har några nya uppdateringar. Det är bara ny sida/facebook, ny adress eller utökat spelande som är relevant så det är sällan saker som snabbt händer. Systemet ska vara såpass simpelt att jag kan hålla den uppdaterad bara genom att lägga nån kväll i månaden max på det.

Sen gällande självklarheten så hänger det på att sidan kommer på rulle och blir såpass enkel och bra som jag har tänkt. Ju fler som går med leder det till att ännu fler kommer, men kommer för få så dör den snabbt. Det e lite därför jag tänkte kolla här och på andra forum om det är en ide.

Den största nackdelen med sveroks sida är ju att det är bara deras föreningar som är med. Finns gott om andra grupper och framförallt butiker som inte finns med.

Skriv svar