40k:are i Växjö?

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

40k:are i Växjö?

Inlägg av L3go »

har fått nytt och bättre jobb, vilket gör att jag flyttar till Växjö i mitten av maj.
minns jag fel eller visst finns det 40k:are där nere?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

40k:are i Växjö?

Inlägg av Silvertejp »

VÄS huserar väl där?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: 40k:are i Växjö?

Inlägg av daskad »

http://vaxjospel.fr.yuku.com/ tror att det är deras forum
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: 40k:are i Växjö?

Inlägg av egge »

Välkommen!

Erik heter jag och visar dig gärna runt! VÄS har oftast igång en match 40 var tisdag (18-21) och lördag (12-21) och har ca 40 medlemmar som spelar olika figurspel. Störst i storleksordning är 40k, Fantasy, FOW, DBA och Dropzone commander. Vi har en hel del som spelar på turneringar men ingen av oss brukar komma särskilt högt på placeringar men det går väldigt ofta bilar till turneringar/konvent med VÄSare. Vi har alltid 5 spelbord uppe och har lämplig terräng och kontaktar man en nyckelhållare brukar man kunna låna en nyckel och kan spela i lokalen när som helst. Det finns även en hel del andra spel. Medelålder ligger på runt 20 nu tror jag.

Daskad har rätt med forumet. Bara hör av dig där!

Vart kommer du bo?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: 40k:are i Växjö?

Inlägg av L3go »

aah.. lysande. :)

brukar det bara vara att dyka upp på tisdagar/lördagar om man är spelsugen, eller är det väldigt präglat av förbokade utmaningar via forumet?
tack för länken förresten. reggar mig när jag får tummen ur ändalykten.

boendet är inte riktigt löst ännu. :roll:
det blir nog så centralt som banken tillåter.
tillfälligt boende blir vid dalbo centrum.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: 40k:are i Växjö?

Inlägg av The Gretchin »

Det brukar ofta vara bokade matcher, men det finns oftast någon som är där nere och inte spelar. Och eftersom att de flesta har sina arméer på föreningen så brukar det gå att bara komma dit och spela. Men boka för säkerhets skull. ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar